۰ نفر

سازمان بنادر گزارشی درباره سانچی منتشر نکرد

۲۷ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۵۵
کد خبر: 264591
سازمان بنادر گزارشی درباره سانچی منتشر نکرد

معاون سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تمام گمانه‌زنی‌ها در مورد حادثه سانچی نظر شخصی افراد است و به هیچ‌وجه سازمان بنادر و دریانوردی که طبق قانون مجلس مرجع رسیدگی به بررسی علل سوانح است گزارش رسمی در این خصوص منتشر نکرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، هادی حق‌شناس در خصوص اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر مقصر شناخته شدن کاپیتان کشتی سانچی بیان کرد: در خصوص بررسی علل سوانح که قانون آن مصوب مجلس شورای اسلامی است، اساس بررسی علل سوانح مشارکت همه ذی نفعان هست که در این بررسی ۴ کشور ایران، پاناما، چین و هنگ‌کنگ را شامل می‌شود.

 وی در ادامه افزود: تا ۲۶ فروردین ماه سال جاری دو جلسه با کشورهای ذی نفع رسما برگزار شده وجلسه آینده در هفته اول اردیبهشت ماه برگزار خواهد، هر چهار کشور متعهد هستند که گزارش رسمی را همزمان با هم منتشر کنند تا این لحظه هیچ گزارشی از سوی هیچ یک از کشورهای ذی‌نفع منتشر نشده است.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه همه گمانه‌زنی‌ها در مورد حادثه سانچی نظر شخصی افراد است تصریح کرد: به هیچ وجه سازمان بنادر و دریانوردی که طبق قانون مجلس مرجع رسیدگی به بررسی علل سوانح است گزارش رسمی در این خصوص منتشر نکرده است.

 حادثه تصادف ۲ کشتی در آب‌های چین روز شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ رخ داد. حادثه‌ای که در آن کشتی سانچی متعلق به شرکت ملی نفت‌کش ایران که از عسلویه حرکت کرد و قرار بود جهت تحویل میعانات گازی عازم داسان کره جنوبی شود، در راه با یک کشتی فله‌بر چینی با ۶۴ هزار تن بار غله به نام کریستال در سواحل چین برخورد کرد، محمولهٔ نفتکش سانچی نفت فوق سبک با درجه اشتعال بسیار بالا بود که این موجب آتش‌سوزی سریع کشتی شد.

بر اثر برخورد این نفتکش با یک کشتی باربری در ۳۰۰ کیلومتری بندر شانگهای در سواحل شرقی چین، ۳۰ ایرانی و دو تبعه بنگلادشی ناپدید شده‌اند که بعد از چند روز جستجو جسد ۳ نفر از ایرانیان مفقود در این حادثه پیدا شد. نفتکش سانچی حامل ۱۳۶ هزار تُن نفت خام و میعانات سبک نفتی بود.