۰ نفر

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

حمایت از کالای داخلی نیازمند مبارزه جدی با قاچاق کالاست/ بخش تولید با مشکلات فراوانی روبروست

۱ فروردین ۱۳۹۷، ۲۰:۳۷
کد خبر: 259861
حمایت از کالای داخلی نیازمند مبارزه جدی با قاچاق کالاست/ بخش تولید با مشکلات فراوانی روبروست

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: حمایت از کالای ایران نیازمند مبارزه جدی با قاچاق کالاست. در این راستا، لایحه دولت برای اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این کمیسیون بررسی شده و به صحن علنی رفته است و امیدوارم در اولین روزهای کاری سال 97 مجلس در دستور کار قرار بگیرد.

محمدرضا پورابراهیمی داورانی روز چهارشنبه، درباره نامگذاری سال 1397 به عنوان «سال حمایت از کالای ایرانی» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: برای حمایت از بخش تولید و بهبود آن باید مسائل و مشکلات آسیب‌شناسی و اقدامات ضروری انجام شود تا با استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور شاهد بهبود آن باشیم. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا ، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درباره حمایت از کالای ایرانی علاوه بر اقدامات مستقیم باید اقدامات غیر مستقیم نیز انجام داد که یکی از مهمترین آنها مبارزه جدی با قاچاق کالا است و البته لایحه آن به صحن علنی مجلس فرستاده شده است.

وی با بیان اینکه بخش تولید با مشکلات فراوانی از جمله نرخ بالای تامین مالی در اقتصاد کشور مواجه است گفت: البته در ابتدای سال 96 اقدامات خوبی برای کاهش نرخ سود بانکی متناسب با تورم صورت گرفت که متاسفانه این اقدامات در ماه های پایانی سال تغییر کرد.

پورابراهیمی با بیان اینکه در سال 97 تلاش خواهد شد تا مسائل مربوط به مالیات بر ارزش افزوده حل شود گفت: در نیمه دوم سال 97 همزمان با اجرای اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده می توان موضوع اصلاح قانون مالیات بر عملکرد را در دستور کار قرار داد و پیش بینی می شود مالیات بر عملکرد به 20 درصد کاهش یابد که انجام این مهم، به بخش تولید کمک می کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: البته اقدام بعدی موضوع کاهش مالیات بر عملکرد بنگاه های اقتصادی است که با توافق با دولت در نیمه دوم سال 97 این موضوع در دستور کار قرار می گیرد تا بتوانیم این نوع مالیات را هم کاهش دهیم که این یکی دیگر از راه های کمک به بخش تولید است.

وی ب بیمه کارگران اشاره کرد و گفت: در مباحث بیمه‌ای هم باید با حضور فعالان اقتصادی بازنگری هایی انجام شود و در کنار آن دغدغه‌های کارگران و کارفرمایان نیز لحاظ شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم به واردات کالاها اشاره کرد و گفت: در خصوص واردات نیز باید بر اساس نیازها اولویت بندی انجام شود و در این راستا وزارت صنعت باید رسیدگی های لازم را انجام دهد تا به تولید داخلی ضربه نخورد و البته این وزارتخانه باید در این زمینه کار جدی تری انجام دهد.