۰ نفر

جاده فیروزکوه - قائمشهر چهار خطه شد

۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۶:۰۴
کد خبر: 259122
جاده فیروزکوه - قائمشهر چهار خطه شد

قائمشهر به عنوان یکی از محورهای ارتباط دهنده استان مازندران به پایتخت کشور روز شنبه با افتتاح آخرین قطعه از طرح تعریض ، به طور کامل چهار خطه شد.

این قطعه چهار کیلومتری با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی بعد از ظهر امروز مورد بهره برداری قرار گرفت .

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا ، قطعه پایانی طرح تعریض و چهار خطه کردن محور فیروزکوه - قائمشهر در محدوده ' سرخ کلا ' تا ' شیرگاه ' بود که تکمیل آن به علت سختی کار و مشکلاتی مانند تملیک املاک زمانبر شده بود.

مدیرکل ساخت و توسعه راههای منطقه شمال کشور در حاشیه بهره برداری از این قطع گفت که برای تکمیل چهار کیلومتر پایانی محور فیروزکوه - قائمشهر با اجرای تاسیسات و ابنیه و تملک اراضی حدود 400 میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

حسین کلهر افزود : در حال حاضر محور 187 کیلومتری قائمشهر- تهران به طور کامل چهار خطه شد.

وی گفت : حدود 80 درصد از اجرای طرح چهارخطه کردن این محور در حوزه استحفاظی مازندران در دولت تدبیر و امید انجام شد.

کلهر افزود : در مجموع برای اجرای طرح چهارخطه کردن محور سوادکوه در حوزه استحفاظی استان مازندران حدود پنج هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

محور قائمشهر - تهران حدود 190 کیلومتر طول دارد که 85 کیلومتر آن از قائمشهر تا مرز میان مازندران و استان تهران در منطقه فیروزکوه در حوزه استحفاظی مازندران قرار دارد و به عنوان جاده سوادکوه شناخته می شود.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی صبح امروز برای افتتاح چند طرح راهسازی در محور هراز و سوادکوه و همچنین بازدید از طرح های دیگر به مازندران سفر کرد.

آخوندی در بدو ورود به مازندران از جاده هراز ابتدا ساخت سه دهنه پل را کلنگ زد و سپس هشت کیلومتر از مسیر تعریض شده به صورت چهار خطه در این محور را افتتاح کرد.

وزیر راه و شهرسازی در این سفر از تعدادی از پروژه های راهسازی از جمله کمربندی محمودآباد و بابل نیز بازدید کرد.