۰ نفر

حاشیه نشینی ۱.۵میلیون دانش آموز

۲۴ اسفند ۱۳۹۶، ۲۰:۰۶
کد خبر: 258720
حاشیه نشینی ۱.۵میلیون دانش آموز

مشاور رئیس جمهور در ستاد بازآفرینی بافت فرسوده شیراز گفت: دولتمردان باید از پولدار شدن مردم خوشحال شوند و اگر مدیری چشم تنگ است از دولت خارج شود.

اکبر ترکان عصر پنجشنبه در ستاد بازآفرینی بافت فرسوده شیراز تاکید کرد: امروز باید به این نکته توجه داشت که بافت فرسوده از کجا آمده، مهاجرت از کجا آمده امروز که به آمار جمعیت شهری و روستایی توجه می کنیم متوجه خواهیم بود که جمعیت و اقتصاد روستا ثابت است و بخشی از آن مهاجرت کردند.

وی ادامه داد: این مهاجرت به سمت شهرهایی می رود که اقتصاد در آنها قابل چرخش است و باید بدانیم که ۷۰ درصد مردم دنیا در ساحل زندگی می کنند و در ایران از خرمشهر تا چابهار حدود ۲ درصد زندگی می کنند به دلیل اشتباهات انجام شده طی سال های گذشته.

مشاور رئیس جمهور در باز آفرینی بافت فرسوده تصریح کرد: جمعیت حاشیه نشین شهری داریم که با اقتصاد روستا نان نمی خورد و حتی وضعیت زندگی مناسبی هم ندارند و حدود ۱.۵ میلیون دانش آموز در آنجا زندگی می کنند.

ترکان یادآور شد: امروز رئیس جمهور می خواهد وضعیت زندگی این افراد بهتر شود که اسم آن را بهسازی بافت گذاشتند.

وی افزود: با نصیحت نمی توانیم مشکلات این بخش را درست کرد بنابر این برای توسعه این محلات نیازمند بخش خصوصی هستیم که برای رسیدن به این مهم باید پروژه های سودآور تعریف کنیم.

مشاور رئیس جمهور در نوسازی بافت فرسوده، گفت: پروژه هایی باید در بافت تعریف شود که برای مردم سود داشته باشد و برای این مهم باید به تمامی ابعاد توجه شود و هیچ اشکالی ندارد که در بازسازی بافت به موضوع ای تی، تجاری، فرهنگی و... توجه شود زیرا قرار است این بافت اقتصادی شود.

ترکان تاکید کرد: به عنوان دولتمردان باید از پولدار شدن مردم خوشحال شوند و اگر کسی چشم تنگ است باید از مدیریت خارج شود.

وی یادآور شد: در نوسازی و بازسازی بافت باید مدل هایی طراحی شود که مردم پولدار شوند.