۰ نفر

اقداماتی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز صورت گرفت

کاهش ۱۱میلیارد دلاری قاچاق کالا در کشور/ نصب دستگاه‌های پیشرفته ایکس ری در ۸نقطه کشور

۱۷ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۴۱
کد خبر: 256979
کاهش ۱۱میلیارد دلاری قاچاق کالا در کشور/ نصب دستگاه‌های پیشرفته ایکس ری در ۸نقطه کشور

شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور با پیشنهاد نصب و راه‌اندازی دستگاه‌های پیشرفته ایکس ری در هشت نقطه در غرب کشور موافقت کرد.

­ششمین جلسه مشترک شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور به ریاست عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در این وزارتخانه برگزار شد. رحمانی‌فضلی در این جلسه با بیان اینکه مرزهای کشور دارای امنیت کامل هستند، اظهار داشت: با اقتدار و با تمام قوت از مرزهای کشور محافظت می شود و باید با برنامه ریزی های لازم میزان امنیت مرزها را روز به روز افزایش دهیم.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبِنا، وی از سازمان برنامه بودجه خواست اعتبارات مصوب مربوط به مرزهای کشور را در چند روز آینده تخصیص و برآورد دقیقی از اعتبارات طرح ها و برنامه های پیشنهادی دستگاه اجرایی این شورا انجام دهد.

وزیر کشور بر برگزاری مستمر کمیته اقتصادی شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور توسط سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد و گفت: این سازمان بر اساس دستور رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهوری نیز اعتبارات مصوب و در نظر گرفته شده در این شورا را هرچه زودتر تخصیص دهد.

رحمانی‌فضلی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز صورت گرفته است، اظهارداشت: خوشبختانه بر اساس آخرین گزارش‌ها میزان قاچاق کالا در کشور به ۱۱ میلیارد دلار کاهش یافته که مصمم هستیم با جدیت تمام این روند کاهش ادامه یابد.

وی تاکید کرد: باید در همه مرزهای مورد نیاز، گلوگاهها و گمرکات دستگاه‌های پیشرفته ایکس ری نصب شوند و در چند سال اخیر اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته که موجب کاهش میزان قاچاق کالا شده است.