۰ نفر

ربیعی: هر ایرانی باید به یک خیر و مددکار تبدیل شود

۱۰ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۲۵
کد خبر: 255404
 ربیعی: هر ایرانی باید به یک خیر و مددکار تبدیل شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هر ایرانی باید به یک خیر و مددکار تبدیل شود و رسالت و سیاست ما نیز این است که فرهنگ نیک و نیک خواهی را در جامعه گسترش دهیم و مردم در خیر جمعی مشارکت کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، علی ربیعی در دومین روز سفر کاروان تدبیر وامید به هرمزگان روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از مرکز نگهداری معلولان ذهنی حرکتی حبیب بن مظاهر در بندرعباس افزود: کشور ایران بیش از هر چیز دیگری نیاز به غمخوار و افراد خیر خواه و نیکوکار دارد تا بتواند آن طور که باید به مردم بویژه افراد معلول و نیازمند خدمت رسانی کند.

وی بیان داشت: اگر نگاه کنیم می بینیم که هزینه های رفاهی یک نفر در شهرهای بزرگ نسبت به روستاها قابل قیاس نیست و گاهی 2 میلیون به صفر است که این نابرابری ها و ناعدالتی باید جبران شود و به حداقل برسد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه لایحه مساعدت اجتماعی در دولت به تصویب رسیده و در چار چوب برنامه ریزی قرار دارد، اظهار کرد: سیاست ما براین است که در راستای این لایحه افراد را به نوعی توانمند کنیم که خود اداره زندگی را داشته باشند اما این امر به تنهایی امکان پذیر نیست و نیاز به همراهی و همیاری جامعه خیر و نیکوکار دارد.

ربیعی اضافه کرد: سالانه بیش از 30 هزار نفر از تحت پوشش بهزیستی از چرخه حمایتی خارج می شوند که این افراد در بیرون یار و پشتیبانی ندارند.

وی گفت: مراقبت از این افراد باید تا پایان عمر دنبال شود و برای آن ها شغل و سرپناه و زندگی شرافتمندانه ای ایجاد شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در هفته نیکوکاری قرار داریم گفت: نیکوکاری فراتر از یک عنوان و یک مفهوم گسترده بوده و آن چیزی است که جامعه ایران تشنه و نیازمند آن است.

ربیعی گفت: مددکاری یک شغل در بهزیستی نیست بلکه مفهوم این است که هر ایرانی به انجام کارهای خیرخواهانه بپردازد.

وی در ادامه به مرکز حبیب بن مظاهر بندرعباس اشاره داشت و یادآورشد: این مرکز یک چار دیواری نیست بلکه مفهومی است که امروز افراد پاک و معصومی در آن نگهداری می شوند که هیچ گناهی مرتکب نشده اند و امیدواریم روزی برسد که همه جامعه ایران و نسل های آینده در محیطی پر از عاطفه همراه با صفا و صمیمیت و مهربانی زندگی کنند.

کاروان تدبیر و امید به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه نهم اسفند ماه وارد هرمزگان شد.

در این سفر 2 روزه 15 طرح مهم با هزینه بیش از 40 هزار میلیارد ریال از جمله فولاد صبا، مرحله جدید بندرشهید رجایی، پالایشگاه گاز گورزین قشم، طرح افزایش بنزین پالایشگاه نفت بندرعباس افتتاح وعملیات اجرایی 15 طرح دیگر نیز با اعتبار بیش از 20 هزار میلیارد ریال آغاز شد.

این دومین سفر حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی به استان هرمزگان در سال جاری است و رئیس جمهوری، نهم و دهم اردیبهشت ماه امسال به بندرعباس سفر کرد که طی آن مرحله اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس، صبا فولاد خلیج فارس و چند طرح عمرانی دیگر به بهره برداری رسید.