۰ نفر

اشتغال ومسکن مهمترین مشکل مددجویان

۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۸:۴۷
کد خبر: 254577
اشتغال ومسکن مهمترین مشکل مددجویان

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: مددجویان ما بزرگ ترین تولیدکننده فرش دستباف ایران به شمار می روند؛ به طوری که سالیانه تا ٤0٠ میلیارد ریال فرش از آنان خریداری می کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «پرویز فتاح» امروز (یکشنبه) در آیین امضای تفاهمنامه همکاری با اتاق تعاون ایران افزود: اگر اتاق تعاون امکان صادرات داشته باشد فرصت بسیار خوبی برای صدور فرش های ما به شمار می رود که در انبار مانده است.

فتاح گفت: سه میلیون نفر مددجوی کمیته امداد و یک میلیون و 500 هزار نفر مددجوی موردی داریم که مهمترین اولویت آنان، اشتغال است.

وی یادآوری کرد: امسال برای اشتغال مددجویان کمیته امداد امام (ره) ٢١ هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت که باید ١٤٠ هزار شغل برای مددجویان ایجاد شود.

فتاح سقف وام بانکی برای مددجویان را ٢٠٠ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این وام به شکل قرض الحسنه به آنان پرداخت می شود و در صورت ایجاد اشتغال امیدواریم این مددجویان تا سه سال آتی از زیر پوشش کمیته امداد خارج شوند.

فتاح گفت: اگر ایجاد اشتغال در قالب تعاونی باشد خطرپذیری شغل کمتر می شود.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی دیگر از مشکلات مددجویان را نیاز به مسکن عنوان کرد و گفت: اتاق تعاون در این زمینه نیز می تواند مددجویان را یاری کند.

در پایان این نشست رییسان اتاق تعاون ایران و کمیته امداد امام خمینی(ره) تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

با امضای این تفاهمنامه قرار است زمینه بهبود معیشت مددجویان به لحاظ اشتغال و مسکن فراهم شود.