۰ نفر

معاون وزیر نفت خبرداد:

برگزاری مناقصات ۵ میلیارد دلاری«نگهداشت تولید»از سال۹۷

۲۶ بهمن ۱۳۹۶، ۲۱:۳۷
کد خبر: 252459
برگزاری مناقصات ۵ میلیارد دلاری«نگهداشت تولید»از سال۹۷

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: اسناد مناقصات مربوط به بسته حدود پنج میلیارد دلاری طرح‎های نگهداشت و افزایش تولید این شرکت آماده شده است و برگزاری مناقصات از ابتدای سال آینده کلید می‎خورد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، علی کاردر افزود: بر اساس تاکید وزیر نفت، مهمترین هدفی که از اجرای طرح‎های ذیل این بسته دنبال می‎شود، ایجاد تکاپو و رونق در میان فعالان صنعت نفت و ایجاد ارزش افزوده از محل عمق بخشیدن به فعالیت‎های اقتصادی است.

وی با بیان این‎که منابع اجرای این طرح‎ها از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‎پذیر تامین می‌‎شود، ادامه داد: مدل‌سازی مبنی بر بهره‎مندی از قابلیت‎های این ماده قانونی، اقدام مطلوبی بود که اگر در دستور کار قرار نمی‎گرفت، نمی‎توانستیم شاهد توسعه در میدان‌های پارس جنوبی و غرب کارون باشیم.

کاردر، بر ضرورت رعایت اصولی بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) در همه زیرمجموعه‎های شرکت ملی نفت ایران تاکید و تصریح کرد: بودجه مورد نیاز حوزه HSE به طور کامل تخصیص داده شده و هر گونه ناکارآمدی در این حوزه به بهانه نبود بودجه، مردود است.

وی بر الزام‌های دیگری از جمله مهندسی ساختار، مدیریت بیمه، مدیریت ریسک و بهره‎مندی بیشتر از توان جوانان و بانوان در شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد و یادآور شد: آمارها نشان می‎دهد میزان بهره‎مندی از توان جوانان در سمت‎های مدیریتی این شرکت نسبت به سال ۹۳ با رشد قابل توجهی همراه شده است. 

کاردر با اشاره دوباره به محدودیت‎های شرکت ملی نفت در مقوله تامین مالی، ابراز امیدواری کرد که افزایش سهم شرکت ملی نفت ایران از فروش نفت به پالایشگاه‎های داخلی به عنوان یکی از سناریوها برای افزایش درآمدهای این شرکت، با آرای مثبت نمایندگان مجلس شورای اسلامی همراه شود.

در ادامه این نشست، کریم زبیدی، مدیر برنامه‎ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران درباره «راهبرد شرکت ملی نفت در اجرای طرح‎ها و پروژه‎های نگهداشت و توسعه» صحبت و در این زمینه، بر ضرورت انجام دقیق‎تر و جامع‎تر مطالعات مفهومی، مهندسی و محاسبات اقتصادی و مالی طرح تاکید کرد.

وی به محدودیت‎های شرکت ملی نفت در زمینه تامین منابع مالی اشاره کرد و گفت: این موضوع ایجاب می‎کند شرکت‎های تابعه از سیستم‎های کنترل پروژه مناسب استفاده کنند و ارزیابی‎های خود را از اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح‎ها و پروژه‎ها بهبود بخشند.

فرزین مینو، مدیر مهندسی ساختار شرکت ملی نفت ایران نیز در این نشست به ارائه گزارشی درباره سیاست‎های این شرکت در حوزه مهندسی ساختار پرداخت؛ محمود بیلکار، مدیر امور مالی، شمای کلی این شرکت را در حوزه مالی ترسیم کرد؛ مانی عبداله‎زاده، رئیس HSE گزارشی از عملکرد این بخش در سال ۹۶ ارائه کرد و ناصر مولایی، مدیر منابع انسانی نیز از تدوین نظام‌نامه اخلاق حرفه‎ای مدیران خبر داد.

ششمین نشست هم‎اندیشی مدیران ارشد شرکت ملی نفت ایران برگزار و طی آن، چالش‎های مبتلا به بخش‎های مختلف زیرمجموعه این شرکت مطرح شد و راهکارها و فرصت‎های موجود بررسی شد.