۰ نفر

ربیعی: کار برای اشتغال وظیفه ملی است

۱۸ بهمن ۱۳۹۶، ۲۲:۳۵
کد خبر: 250730
ربیعی: کار برای اشتغال وظیفه ملی است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: موضوع اشتغال نه به عنوان یک امر اداری بلکه کار برای اشتغال یک حرکت جهادی و یک وظیفه ملی است و با تار و پود نظام سیاسی، ثبات جامعه و همبستگی اجتماعی ما رابطه دارد.

علی ربیعی عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان طبس افزود: با زیرساخت هایی که در دولت یازدهم آماده شده، در دولت دوازدهم 2 برنامه مقابله با فقر مطلق و گسترش اشتغال به عنوان برنامه شاخص در نظر گرفته شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی گفت: ما باید امروز بیش از هر زمان دیگری با دقت نظر و کوشش بیشتری در راستای مبارزه با فقر عمل کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: 70 درصد مردم طبس زیر پوشش تامین اجتماعی هستند و احتمالا درصدی زیر پوشش بیمه عشایر هستند که به این میزان افزوده می شود و این از نظر مبارزه با فقر برای ما خوب است.

وی گفت: ما باید این 70 درصد را افزایش دهیم و آرزوی ما این است که 90 درصد منطقه را زیر پوشش نظام جامع تامین اجتماعی قرار دهیم.

ربیعی درباره افتتاح پلی کلینیک تخصصی تامین اجتماعی که امروز انجام شد گفت: ما این پلی کلینیک را سال آینده شبانه روزی خواهیم کرد و به تعهد خود در مورد مرکز درمان به نحوی عمل کردیم و یک مرکز بیمه ای هم در عشق آباد تا یک ماه دیگر ایجاد خواهد شد.

وی درباره ایده اشتغال شهر گفت: در طبس تکنولوژی مدرن خوبی داریم و در معادن مختلف که امروز بازدید شد وضعیت زغال سنگ قابل قبول است و فولاد فروش می رود و برای آن برنامه وجود دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: ذوب آهن دارد جان می گیرد و ما امیدواریم بتوانیم بازارهای خارجی برای زغال های خود پیدا کنیم.

وی گفت: 20 میلیارد تومان قرار است برای مرکز آموزشی و پژوهشگاه زغال در طبس سرمایه گذاری کنیم و درباره این مرکز آموزشی خوش‌بین هستم اما درخواست داریم با سازمان آموزش فنی و حرفه ای نیز خودتان را مرتبط کنید تا بتوانیم مدارک خوب فنی و حرفه ای ارائه دهیم.

ربیعی افزود: در طبس روی پی وی سی اصرار داریم و بخش خصوصی و ما در این زمینه آمادگی داریم و صندوق فولاد هم در این زمینه آماده همکاری است.

وی با اشاره به وجود معادن زیاد در شهرستان طبس بیان کرد: ما در اینجا معادن زیادی داریم و 76 درصد زغال خوب در این منطقه است که می توانیم معدن و گردشگری را محور توسعه قرار دهیم.

وی گفت: علاوه بر اینها در اینجا فرش، باغداری، صنعت بسته بندی، حمل و نقل و خدمات نیز وجود دارد و منطقه نایبندان طبس منحصر به فرد است و با وجود پناهگاه های حیات وحش، کاروانسراهای قدیمی، چشمه های آب سرد و گرم بتوانیم مسافر را به گردشگری مذهبی تبدیل کنیم.

ربیعی با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: شاید نسل جدید درک نکند که شاه هرچه داشت شلیک کرد، سربازی برایش نبود که شلیک کند و کسی نبود که برایش بجنگد و چیزی نداشت؛ هرچه می خواست کرد.

وی گفت: انقلاب واقعیتی بود که آن نظام و سیستم راهی به جز فروپاشی نداشت و مسلمان بودن مردم، ساختار ذهنی دینی مردم به رهبری هوشمندانه سرعت داد و مردم یک روش و منش را برای پیروزی خود انتخاب کردند.

وی اظهار کرد: موتور انقلاب در طبس شکل گرفت و بچه های انقلابی در زمان زلزله به طبس آمدند و بعدها اینها هر کدام در شهرهای خودشان لوکوموتیوهای پیش برنده شدند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: طبس از جهت شهادت شهید منتظر قائم و هم آن زلزله باعث شد کانون های اولیه انقلاب از طبس شکل بگیرد.

شهرستان طبس با 75 هزار نفر جمعیت، 57 هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و از آن با عنوان پهناورترین شهرستان استان و ایران از نظر مساحت یاد می شود. شهر طبس در 270 کیلومتری غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که ظهر امروز (چهارشنبه) در هفتمین روز دهه فجر وارد خراسان جنوبی شد، پلی کلینیک تامین اجتماعی، مجموعه آبی زغال سنگ و طرح گازرسانی به سه روستای بخش مرکزی شهرستان طبس را افتتاح کرد.

شرکت در کارگروه اشتغال استان، سفر به شهرستان های نهبندان و قاینات و افتتاح چند طرح در بیرجند از دیگر برنامه های سفر 2 روزه ربیعی به این استان است.