۰ نفر

با موافقت مجلس:

درآمدهای آموزش و پرورش اختصاصی شد/ معافیت آموزش و پرورش از پرداخت عوارض نقل و انتقال املاک

۱۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱۶:۵۲
کد خبر: 250174
درآمدهای آموزش و پرورش اختصاصی شد/ معافیت آموزش و پرورش از پرداخت عوارض نقل و انتقال املاک

با تصویب مجلس مقرر شد که از ابتدای سال آینده، درآمدهای وزارت آموزش و پرورش و ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها و سازمان نوسازی و تجهیز مدارس اختصاصی شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین، در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 97 نمایندگان مجلس با 146 رأی موافق، 10 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 204 نماینده حاضر بند (الف) تبصره 9 این لایحه را تصویب کردند.

بر اساس این گزارش، در بند الف تبصره 9 آمده است: به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی با تصویب هیات امناء و پارک‌های علم و فناوری اجازه داده می‌شود تا سقف عملکرد درآمد اختصاصی سال 1396 نسبت به أخذ تسهیلات از بانک‌ها اقدام کنند.

همچنین نمایندگان بند (ب) تبصره 9 این لایحه را با 146 رأی موافق، 10 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 204 نماینده حاضر تصویب کردند. در این بند عنوان شده که از ابتدای سال 1397 درآمدهای وزارت آموزش و پرورش و ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها و سازمان نوسازی اختصاصی می‌شود.

نمایندگان در مصوبه دیگری موافقت خود را با بند (ج) تبصره 9 این لایحه هم اعلام کردند. در این بند آمده است که وجوه حاصل از بازپرداخت وام‌های مذکور و همچنین سایر منابع ناشی از فعالیت‌های‌ صندوق تا سقف 11 هزار و 300 میلیارد ریال به خزانه‌داری کل واریز می شود.

معافیت آموزش و پرورش از پرداخت عوارض نقل و انتقال املاک

به موجب یکی دیگر از مصوبات عصر امروز مجلس، آموزش و پرورش از پرداخت عوارض نقل و انتقال املاک معاف شد.

نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه 97 با بخش درآمدی بند (ه) تبصره 9 این لایحه درخصوص معافیت آموزش و پرورش از پرداخت عوارض و نقل و انتقال املاک موافقت کردند. از مجموع 205 نماینده حاضر در مجلس، 161 رأی موافق، 16 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع به این بند داده شد.

در بند (ه) تبصره 9 لایحه بودجه سال 97 عنوان شده که به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده می‌شود به‌ منظور ساماندهی و بهینه‌سازی کاربری بخشی از املاک و فضاهای آموزشی، ورزشی و تربیتی خود و با رعایت ملاحظات آموزشی و تربیتی، نسبت به احداث، بازسازی و بهره‌برداری از آنها اقدام کند. تغییر کاربری موضوع این بند به پیشنهاد شورای آموزش و پرورش استان و تصویب کمیسیون ماده(5) قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مصوب 1351.12.22صورت می‌گیرد و از پرداخت کلیه عوارض شامل تغییر کاربری، نقل و انتقال املاک، أخذ گواهی بهره‌برداری، احداث، تخریب و بازسازی و سایر عوارض شهرداری معاف است.