۰ نفر

تلاش برای تصویب قانون مبارزه با قاچاق تا پایان سال

احصاء ۳۰اشکال اجرایی در قانون مالیات بر ارزش افزوده/ برجام یک برنامه اقتصادی موفق است

۵ بهمن ۱۳۹۶، ۲۲:۵۸
کد خبر: 247608
احصاء ۳۰اشکال اجرایی در قانون مالیات بر ارزش افزوده/ برجام یک برنامه اقتصادی موفق است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: همه از موضوع برجام به عنوان یک برنامه سیاسی نام می برند ولی من از آن بعنوان یک برنامه اقتصادی موفق یاد می کنم.

محمد رضا پورابراهیمی پنجشنبه شب در همایش آموزشی و توجیهی فرماندهان و مدیران بسیجی رده های مقاومت بسیج مجموعه وزارت اقتصاد در مشهد افزود: در برجام همه محدودیتهای هسته ای را به ازای برداشتن تحریم ها در حوزه های اقتصادی بویژه در حوزه بانکی و بیمه ای پذیرفته ایم. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی با اشاره به اینکه در طول سالهای اخیر و بویژه در دولت یازدهم موضوع برجام مطرح شد اظهار کرد: یک روی برجام سیاسی است و روی دیگر آن اقتصادی است که موفق بود.

وی همچنین با اشاره به برخی چالش های اقتصادی در کشور و راهکارهای برون رفت از آن گفت: وظیفه بسیج دفاع و پاسداری از ارزشهای دینی و ملی مردم است و در کنار این موضوع باید به سازندگی و برنامه ریزی اقتصادی نیز نگاه ویژه داشته باشد.

پورابراهیمی افزود: نباید عملکرد ضعیف و ناکارآمد خود را بر گردن دشمنان بیاندازیم.

وی با اشاره به وجود مشکلات متعدد در بخش مناطق آزاد و عدم پاسخگویی آن به نهادهایی مانند گمرگ و سازمان مالیاتی در گذشته اظهار کرد: با الحاق مناطق آزاد به مجموعه وزارت اقتصاد و برنامه ریزی های صورت گرفته و با انجام کارهای مشترک، مشکلات این بخش در حال برطرف شدن است.

وی از مبارزه با قاچاق کالا به عنوان یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب یاد کرد و گفت: سعی می کنیم تا پایان سال جاری، مراحل تصویب اصلاحیه قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را به پایان برسانیم و از ابتدای سال آینده، اصلاحیه این قانون را اجرا کنیم.

پورابراهیمی افزود: قرار بود قانون مالیات بر ارزش افزوده پس از پنج سال بازنگری و ایرادات آن احصا و اصلاح شود که این کار در حال انجام است.

وی اظهار کرد: 30 اشکال اجرایی در قانون ارزش افزوده احصا شده که با حل این مشکلات، بخش زیادی از دغدغه بخش خصوصی برطرف خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد، لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده برای بررسی و تصویب به صحن علنی مجلس بیاید و از ابتدای سال 1397 قانون مالیات بر ارزش افزوده بدون عیب و نقص اجرا شود.