۰ نفر

آمریکا سیاست‌های مخربی را در پیش گرفته است

۲۰ دی ۱۳۹۶، ۱۸:۳۵
کد خبر: 243847
آمریکا سیاست‌های مخربی را در پیش گرفته است

وزیر امور خارجه با بیان اینکه برجام یکی از معدود دستاوردهای بین‌المللی در سال‌های گذشته است، تاکید کرد: آژانس بارها پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تایید کرده اما یکی دیگر از اعضای آن نه تنها تعهدات خود را اجرا نکرده بلکه سیاست‌های مخربی را در پیش گرفته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، محمدجواد ظریف عصر امروز در دیدار با سرگئی لاوروف، ضمن تبریک سال جدید گفت: در سفرهای دو رییس‌جمهور و دیداری که داشتیم به نظر ما بر نفع مردم دو کشور و صلح و امنیت بین‌المللی است.

وی افزود: همکاری ایران و روسیه توانسته نقش مهمی در مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی در منطقه داشته باشد.

این دیپلمات عالی‌رتبه کشورمان با تاکید بر اینکه ما در همکاری با شما و‌ دوستان ترکیه متعهد هستیم و باید اطمینان حاصل کنیم روند آستانه به درستی جلو می‌رود، اظهار داشت: نشست سوچی در روند صلح سوریه موثر است. به نظر ما اجلاس آینده سوچی مهمترین شانس کمک به روند ملل متحد برای صلح پایدار در سوریه است.

ظریف ادامه داد: من مایلم از حمایت‌های روسیه در اجرای برجام و نقش مهم شما در این زمینه تشکر کنم.

وی با بیان اینکه برجام یکی از معدود دستاوردهای جامعه بین‌المللی از زمان گذشته است، تصریح کرد: همان طور که گفتید آژانس بارها تعهد ایران را به برجام اعلام و پایبندی ما به توافق هسته‌ای را تایید کرده است ولی متاسفانه یکی دیگر از اعضای برجام نه تنها تاکنون تعهدات خود را اجرا نکرده بلکه سیاست‌های مخربی داشته است.

وزیر امور خارجه اضافه کرد: نیاز داریم ما و شما و سایر اعضای برجام از نزدیک با هم هماهنگی کنیم تا این دستاورد با جدیت دنبال شود.