۰ نفر

کمک ۳۲ میلیارد تومانی دولت به دامپروان و کشاورزان زلزله‌زده

۱۳ دی ۱۳۹۶، ۱۲:۴۴
کد خبر: 242074
کمک ۳۲ میلیارد تومانی دولت به دامپروان و کشاورزان زلزله‌زده

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به جلسه امروز هیات دولت از کمک ۳۲ میلیارد تومانی دولت به کشاورزان، دامپروران و ماهیگیران مناطق زلزله‌زده خبر داد.

سید محمود واعظی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه امروز هیات دولت گفت: در این جلسه حوادث اخیر از سوی هیات وزرا مورد بررسی قرار گرفت و وزرا نظرات خود را در این‌باره مطرح کردند. 

 

تشکر روحانی از وزیر کشور و فرمانده ناجا

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، وی با بیان اینکه بسیار خوشحال هستیم از اینکه وزیر کشور به عنون رئیس شورای امنیت کشور توانست ماموریتی که شورای عالی امنیت ملی به او واگذار کرده بود را به خوبی انجام دهد، اظهار داشت: در این زمینه رئیس‌جمهور از وزیر کشور، فرمانده نیروی انتظامی و تمام کسانی که با حضور خود به نوعی سعی کردند با آرامش با مسائل برخورد کنند، تشکر کردند.

رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور ادامه داد: از سوی دیگر، ایشان از این افراد و نهادها خواستند که عملاً آرامشی که در یکی، دو شب گذشته ایجاد شده، پایدار بماند. رئیس‌جمهور همچنین از مردم و شخصیت‌هایی که با موضع‌گیری‌های خود در ایجاد آرامش تاثیرگذار بودند، قدردانی کردند.

کمک ۳۰ میلیارد تومانی برای کمک به زلزله‌زدگان

واعظی با بیان اینکه در جلسه امروز هیات وزرا طرح‌‌هایی درباره زلزله‌زدگان به تصویب رسند، تصریح کرد: مقرر شد برای بخش‌هایی از کشاورزی، ماهی‌گیری و دامپروری که در جریان زلزله‌های اخیر آسیب‌‌دیده بودند، رقمی بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان به صورت بلاعوض تخصیص داده شود.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا در جریان حوادث اخیر دولت از سودهای نهادهای خاص تحت فشار قرار گرفته است؟ خاطرنشان کرد: خیر؛ دولت خود برای مدیریت کردن شرایط محور است و طی روزهای گذشته که من مستقیما در جریان جزئیات مسائل بودم، شاهد وجود وحدت و همدلی میان همه نهادها و ارکان به ویژه اعضای شورای امنیت کشور؛ چه در سطح ملی و چه در سطح استانی بودم.

سیاست دولت شنیدن صدای مردم است

سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری در پاسخ به پرسشی درباره برنامه‌های دولت برای شنیده شدن مطالبات مردم هم ابراز داشت: مسئله مطالبات مردم برای امروز نیست و از ابتدای انقلاب تاکنون هیچ دولتی نتوانسته با سیاست‌های خود همه مردم را راضی کند.

واعظی با بیان اینکه سیاست دولت تدبیر و امید از ابتدا این بوده که به عنوان منتخب مردم صدای آنها را بشنود و براساس نیازهای آنها عمل کند، عنوان کرد: رئیس‌جمهور در همایش حقوق شهروندی که اخیرا برگزار شد، در شرایطی که هیچ خبری هم نبود اعلام کرد که من می‌گویم همیشه حق با مردم است؛ این یعنی اگر مردم ولی نعمتان ما هستند، باید همواره خدمتگزار آنها باشیم.

باید در فضایی آرام صحبت کنیم

وی با اشاره به اعتراضات اخیر یادآور شد: در برخی شهرها عده‌ای به خیابان می‌آیند و آشوب می‌کنند و با حمله به مقدسات، حسینیه‌ها و مساجد را آتش می‌زنند و به منزل امام جمعه می‌روند و بانک‌ها را تخریب می کنند یا اینکه افرادی در سنین ۱۷ الی ۲۱ سالگی که دستگیر شده‌اند، اعتراف می‌کنند که به دلیل هیجانات موجود به خیابان‌ها آمده‌ایم، چه ربطی به این دارد که بخواهیم مسائل گرانی و اقتصاد را محور قرار دهیم؟

رئیس دفتر رئیس‌‌جمهور افزود: باید در فضایی آرام بنشینیم و درباره اینکه چه چیزی گران شده، صحبت کنیم. در این زمینه در زمانی بسیار کوتاه قیمت تخم مرغ گران شد که آنهم به دلیل شیوع آنفلونزای مرغی بود. این اتفاق در بسیاری از کشورها رخ داده است. در زمانی که در فرانسه و اروپا جنون گاوی شایع شد، مردم آمدند و اعلام کردند تا برطرف شدن این مشکل دیگر از گوشت گاو استفاده نمی‌کنند.

سیاست‌های ترامپ و دولت آمریکا کاملا علیه ملت ایران بوده است

واعظی درخصوص اظهارات مداخله‌‌جویانه رئیس‌جمهور آمریکا هم بیان کرد: خوشبختانه در این زمینه هم دولت و هم رئیس‌جمهور و مهمتر از آن مردم عکس‌العمل خوبی نشان دادند. دشمنی آمریکا برای همه ما طی ۴۰ سال گذشته اثبات شده و مردم شاهدند که از ماه‌ها قبل سیاست‌های ترامپ و دولت آمریکا کاملا علیه ملت ایران بوده است.

وی با اشاره به تصویب قانون اعمال ممنوعیت در سفر اتباع برخی کشورها به ایالات متحده گفت: دولت آمریکا قانون منع مهاجرت برای اتباع ایرانی را تصویب می‌کند و اصرار دارد که سخت‌گیری‌‌هایی در این زمینه برای ایرانیان اعمال کند یا اینکه یک ماه قبل ملت ایران را به عنوان ملتی تروریسم معرفی می‌کند. 

امریکایی‌ها بر اعتراضات اخیر در ایران حساب باز کرده بودند

سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری افزود: امروز همان دولت و همان رئیس‌جمهور تبدیل به طرفداران مردم ایران شده‌اند؛ آنها از طرفی می‌خواهند از اعتراضات اخیر مردم حمایت کنند اما از سمت دیگر، سه روز بعد از این اعتراضات می‌گویند که مردم به خاطر گرسنگی به خیابان‌ها می‌آیند.

واعظی با بیان اینکه امریکایی‌ها برای این مسئله (اعتراضات اخیر در ایران) حساب باز کرده بودند، اظهار داشت: فکر می‌کردند که اگر اعتراضی است، اعتراض همه مردم است اما زمانی که فهمیدند این اعتراضات از سوی قشری خاص که تحریک نیز شده‌اند مطرح می‌شود، بر این اساس ادبیات خود را تغییر داده‌اند و فکر می‌کنند با ادبیات جدید خود به ایران فشار وارد کنند اما تا زمانی که در داخل وحدت و همدلی و رهبری فرزانه‌ای وجود دارد که هوشمندانه همه امور را اداره می‌کنند و مردم آگاه هستند، اینگونه مسائل خارجی قطعا نمی‌تواند تاثیری در ملت ایران بگذارد.