۰ نفر

تکمیل و بهره‌برداری از ۴۰۰۵ طرح تولیدی نیمه تمام

۶ دی ۱۳۹۶، ۲۰:۲۷
کد خبر: 240667
تکمیل و بهره‌برداری از ۴۰۰۵ طرح تولیدی نیمه تمام

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از ۶ هزار طرح نیمه تمام تولیدی در کشور که در ابتدای دولت تدبیر و امید وجود داشت تاکنون چهار هزار و پنج طرح تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، محمد شریعتمداری چهارشنبه شب در آیین افتتاح یکی از واحدهای شهرک صنعتی چناران افزود: 119 واحد از این تعداد در خراسان رضوی است و امسال نیز 215 طرح تولیدی در این استان موفق به اخذ پروانه بهره برداری شده اند.

وی با اشاره به اراده تولیدکنندگان کشور برای تولید باکیفیت و استاندارد محصولات مختلف، گفت: صنعت نساجی کشور نیازمند نوسازی است و امسال با تصویب مجلس شورای اسلامی، 100 هزار میلیارد ریال به این امر اختصاص یافته، اما به علت بی رغبتی بانکها به فعالیت در این بخش، تاکنون گزارش قابل قبولی در پرداخت تسهیلات بانکی به این بخش به دولت نرسیده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: در بودجه سال 97 به دنبال یک نظام پرداخت و اختصاص منابع مالی با نرخ سود پایین برای نوسازی صنایع فرسوده کشور هستیم که امید است این منابع مالی محقق شود.

وی افزود: نوسازی صنعت کشور تنها به صنعت نساجی ختم نمی شود و در این خصوص نیازمند یک نهضت عظیم در همه صنایع هستیم که یکی از مهمترین آنها صنعت خودرو است.

وی گفت: خوشبختانه در دوره پسابرجام موفق به انتقال فناوری روز دنیا به کشور شده ایم و تولیدکنندگان باغیرت داخلی با استفاده از این فناوری، برای پیشبرد و تقویت تولید ملی گام برداشته اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، تولید محصولات باکیفیت و استاندارد را حق مصرف کننده دانست و تاکید کرد: رمز حیات تولیدکنندگان داخلی تولید باکیفیت و استاندارد محصولات در کشور است.