۰ نفر

۶۰میلیون تومان هزینه برای ایجاد اشتغال صنعتی

عسگراولادی:حل مشکل بیکاری اشتغال صنعتی است/ برای اشتغال نیاز به سرمایه‌گذاری داریم

۳۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۳۱
کد خبر: 239201
عسگراولادی:حل مشکل بیکاری اشتغال صنعتی است/ برای اشتغال نیاز به سرمایه‌گذاری داریم

اسدلله عسگراولادی گفت: برای اشتغال نیاز به سرمایه گذاری داریم. اشتغال با حرف درست نمی شود. با گرانی و ارزانی هم قابل حل نیست. این مساله با سرمایه گذاری در صنعت و کشاورزی قابل حل است که روستاییان به سمت شهرها هجوم نیاورند.

رییس اتاق بازرگانی ایران و چین با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال صنعتی حدود 60 میلیون تومان هزینه لازم است،اظهارداشت:«اگر بتوانیم اشتغال صنعتی را بالا ببریم مشکل بیکاری حل می شود. در جراید مختلف گفته ام وقتی مرحوم رجایی رییس جمهور بود، کابینه اش 36 میلیون نفری بود. خودش این را می گفت و دلیلش هم این بود که در آن زمان جمعیت کشور 36 میلیون نفر بود.» به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، او افزود:«الان جمعیت کشور ما به 80 میلیون رسیده و 40 میلیون نفر زیر 31 سال داریم. حدود 20 میلیون نفر آماده کار داریم. حاال اگر این عدد را به 31 سال تقسیم کنیم سالی 5/1 میلیون نفر به مرز بیست سالگی تحویل جامعه داده ایم که این میزان به شغل نیاز دارند.»

عسگراولادی با بیان اینکه نیمی از جمعیت نیاز به شغل و خانه دارند،گفت:«اگر شغل نداشته باشند نمی توانند ازدواج کنند و زندگی کنند. بیکار بودن این حجم از نیروی کار قطعا به بزه‌ کاری اجتماعی و مشکلات عدیده ای منجر خواهد شد.»

او اضافه کرد:«پس باید اولین کار دولت این باشد که سالانه بین 700 تا 800 هزار شغل ایجاد کند که این کار تنها از طریق سرمایه‌گذاری ایجاد می شود.»

این تاجر با سابقه با ذکر مثالی خاطرنشان کرد:«حاج میرزا آقاسی در دوره قاجار وقتی مشاهده کرد مردم روستایی در اثر قطحی به شهرها هجوم آورده اند، دستور داد هرچه چاهکن هست را خبر کنند. حدود 200 چاه کن را آوردند. گفت در تپه ها قنات بزنید. هر کدام ،3020 نفر کارگر را با خود بردند و کار کردند. بعد از یک هفته گفتند ما رفتیم اما در این تپه ها به آب نمی رسیم. آقاسی گفت به «آب» نمی رسید اما به «نان» که می رسید. من در فکر نان شما هستم.»

او در پایان گفت:«اگر الان بخواهیم برنامه ای داشته باشیم و دو هزار کیلومتر اتوبان بسازیم که به اصطلاح کمترین ارزبری را هم برای ما دارد، جوانها را باید به کار گرفت؛ اگر دولت هم مشکل دارد باید کار را به دست مردم بسپارد و با این کار اشتغال ایجاد کند.»