۰ نفر

ربیعی باز هم تاکید کرد؛

پول‌پاشی اشتغال ایجاد نمی‌کند/ لزوم تغییر نگاه به کار

۳۰ آذر ۱۳۹۶، ۳:۴۲
کد خبر: 239160
پول‌پاشی اشتغال ایجاد نمی‌کند/ لزوم تغییر نگاه به کار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر لزوم تغییر نگاه به فرهنگ کار گفت: پاشیدن پول منهای فرهنگ کار و ارزش نهادن به آن، تأثیری در اشتغال و رشد اقتصادی ندارد.

 علی ربیعی در جشنواره «موسیقی نغمه‌های کار و تلاش» اظهار داشت: معتقدم بخش اعظمی از مشکلات ایران از فرهنگ کار و نوع نگاه به شغل است و امروز متأسفانه نگاه به کار بیش از هر چیز با مزد عجین شده است؛ البته معتقد نیستیم که بین مقوله کار و مزد، ارتباطی وجود نداشته باشد، اما واقعیت این است که امروزه مقوله کار با جوهره انسانی و در کلان خود، با جوهره حرکت رو به رشد جامعه فاصله گرفته است. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه حتی تولیدات و بهره‌وری ما با فرهنگ کار ارتباط دارد، افزود: قطعاً در نوع نگاه به فرهنگ کار، نیاز به یک تجدیدنظر اساسی داریم.

این عضو کابینه دولت دوازدهم در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: انتظار نداریم که پاشیدن پول، تولید، رشد اقتصادی و شغل ایجاد می‌کند، بلکه معتقدیم پول‌پاشی اگر منهای فرهنگ کار و ارزش نهادن به کار باشد، هیچ تأثیری در رشد بهره‌وری و اشتغال ندارد.

وی ادامه داد: در یک مطالعه‌ای، بررسی شد که چرا کشور ما نسبت به کشورهای هم‌سطح خود، با یک عقب‌ماندگی مواجه است که بررسی‌ها نشان داد، مهم‌ترین موضوع تأثیرگذار در این عقب‌ماندگی، نوع نگاه به فرهنگ کار است و اگر بخواهیم بر روی فرهنگ شغل، کار کنیم، ادبیات، شعر و موسیقی در قالب یک مجموعه مؤثر هستند تا نگاه جامعه به کار و فرهنگ آن تغییر کند.

ربیعی با تأکید بر اینکه در بین شاخص‌های توسعه اجتماعی یک جامعه، قطعاً فرهنگ کار از ضریب بسیار بالایی برخوردار است، گفت: واقعیت این است که در سطوح مختلف فرهنگ کار، دچار نقصان هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: در حوزه ادبیات کار، تئاتر کار، موسیقی کار، داستان و رمان کار، بنا داریم نهادسازی کنیم؛ حتی می‌توانیم موزه کار را تأسیس کنیم. قطعاً در فعالیت‌های مرتبط با رشد اشتغال، باید از ابزارهای فرهنگ کار استفاده کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که با فرهنگ کار آشنا باشند، قطعاً شکنندگی آنها در مقابل آسیب‌های اجتماعی نسبت به سایر افراد کمتر است.