۰ نفر

رییس کمیته امداد در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین؛

برای حذف یارانه‌ها به دولت اعتماد کنیم/ پیشنهاد ما حذف یارانه ۳۵میلیون نفر است

۱۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۶:۳۷
کد خبر: 228886
برای حذف یارانه‌ها به دولت اعتماد کنیم/ پیشنهاد ما حذف یارانه ۳۵میلیون نفر است

رییس کمیته امداد گفت: پیشنهاد حذف یارانه در شرایطی که دولت با کمبود منابع مالی مواجه است می تواند در تامین مالی دولت موثر باشد.

پرویز فتاح، ضمن حضور در غرفه اقتصاد آنلاین در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات درباره پیشنهادش به دولت برای حذف یارانه‌ها گفت: من این پیشنهاد را دراتاق بازرگانی تهران مطرح کردم اما فقط دو جمله آن منتشر شد.

وی با بیان این که تحول اقتصادی جامعه نیاز به نگاه کلان اقتصادی دارد خاطر نشان کرد: این موضوع فقط مربوط به این دولت نیست و بسیاری از مشکلات از گذشته به ارث رسیده است.

فتاح در ادامه گفت: اقتصاد نیاز به جراحی هایی دارد و باید برخی تصمیمات نادرستی که گرفته شده را عوض کنیم که البته این مسئله نیاز به جسارت دارد.

رییس کمیته امداد اظهار کرد: من پیشنهاد دادم که در مرحله اول یارانه می تواند برای 50 درصد کسانی که اکنون یارانه می گیرند پرداخت شود، که حدود 35 میلیون نفر هستند که همه اقشار ضعیف را در بر می‌گیرد.

فتاح تاکید کرد: هر طور هم که حساب کنیم بیشتر از این تعداد به 45 هزار تومان یارانه نقدی نیاز ندارند، ما خودمان در کمیته امداد بیش از 45 هزار تومان به هر نفر پرداخت می‌کنیم.

وی با بیان پیشنهاد بودن این بحث تصریح کرد: ما دراین باره مجری نیستیم. دولت اختیار دارد که اجرا کند، اگر اعتقاد به این مسئله ندارد موضوع دیگری است و اگر برای حذف نیاز به قانون دارد که باید به مجلس برود.

این مقام مسئول در کمیته امداد افزود: ما اعلام کرده ایم که به صورت داوطلبانه آمادگی داریم که برای شناسایی افراد نیازمند اطلاعات را در اختیار دولت قرار بدهیم و ما در این باره ذینفع نیستیم .

وی خاطر نشان کرد: در واقع کمک اصلی این است که همه به دولت اعتماد کنیم تا حذف یارانه ها در شرایطی که دولت با کمبود منابع مالی روبه رو است منابعی را در اختیار دولت قرار دهد.