۰ نفر

مدیرعامل رجا در غرفه اقتصاد آنلاین؛

توقف قطارهای حومه‎ای در صورت عدم تامین مالی توسط دولت/ ۸۲ قطار برای جابجایی زائرین اربعین درنظر گرفته شده است

۹ آبان ۱۳۹۶، ۲۰:۱۲
کد خبر: 228701
توقف قطارهای حومه‎ای در صورت عدم تامین مالی توسط دولت/ ۸۲ قطار برای جابجایی زائرین اربعین درنظر گرفته شده است

مدیرعامل رجا از تعطیلی خطوط حومه ای ریلی در صورت عدم تامین مالی توسط دولت خبر داد وگفت: شرکت رجا ۸۲ قطار برای جابجایی زائرین اربعین در نظر گرفته است.

محمد رجبی ضمن حضور در غرفه اقتصاد آنلاین در جریان بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات اظهار کرد: در حال حاضر روزانه حدود 60 قطار در خطوط حومه ای برخی شهرهای بزرگ به خصوص تهران مسافران را جابجا می کنند که در صورت عدم تامین مالی زیان شرکت رجا تعطیل خواهند شد.

وی با اشاره به تلاش های این شرکت برای متقاعد کردن مسئولان امر جهت حل این مشکل تصریح کرد: متاسفانه تلاش های ما  درباره  تامین مالی توسط دولت با موفقیت چندانی مواجه نشد و امروز شاهد هستیم که از بدنه سازمان تامین اجتماعی به وزارت تعاون که مالک شرکت رجا است دستور داده شده که چنان چه منابع لازم برای جبران زیان قطارهای حومه ای محقق نشود، نسبت به توقف قطارهای حومه ای اقدام می‌شود.

مدیرعامل رجا تصریح‌کرد: منظور از قطارهای حومه ای قطارهایی هستند که در مقاصد زیر 100 کیلومتر در مسیرهایی مانند پرند،رباط کریم،گرمسار،اسلامشهر مسافران را جابجا می کنند که البته برخی نمایندگان از وجود این قطارها با بیش از سه سال فعالیت در حوزه خود خبر ندارند و برای آن ها تصمیم نمی گیرند.

وی در تشریح شرایط فعلی این شرکت اظهار کرد:اکنون با بحران زیادی در تامین مالی قطارهای حومه ای مواجه هستیم و در حال حاضر بدهی شرکت های پیمانکاری که  به ارائه خدمات مشغولند را با فاصله 6 ماهه تسویه می کنیم.

رجبی دلیل زیان حاصله را وجود فاصله قیمتی بلیط قطارها و قیمت تمام شده خدمات عنوان کرد و افزود:ادامه فعالیت قطارهای حومه‌ای غیر ممکن است و ناچار به توقف تدریجی این خطوط هستیم.

این مقام مسئول در شرکت رجا درباره تجهیز سایر قطارهای تحت شرکت رجا نیز گفت:برای توسعه ناوگان نو از سال گذشته قراردادهایی را با دو شرکت داخلی منعقد کرده ایم که با تزریق مالی که از طریق منابع داخلی صورت گرفته است تاکنون حدود 30 واگن تحویل داده شده و قرار است این روند تا 100 واگن ادامه پیدا کند.همچنین به موازات آن مناقصه ای را برگزار کرده و به محض تامین اعتبار در قالب 8 کنسرسیوم که متشکل از یک فاینانسر و برند سازنده خارجی و یک سازنده داخلی است ساخت 250 دستگاه را عملی خواهیم کرد.

رجبی در خصوص برنامه های این شرکت برای ارائه خدمات به زائرین اربعین نیز گفت: قطارهایی که سال های گذشته مثل قطارهای اتوبوسی  80 و 90 نفره کار جابجایی انبوه را انجام می داده اند از رده خارج کرده ایم،اما با برنامه ریزی صورت گرفته قرار است 44 هزار صندلی در قالب حدود 82 قطار را زائرین اربعین را از مقاصد مشهد، تهران و قم به مقصد اهواز و خرمشهر جابجا کنند.