۰ نفر

تمجید مظاهری از عملکرد موفق "کرباسیان" در دولت خاتمی و روحانی

۲۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۵۳
کد خبر: 211658
تمجید مظاهری از عملکرد موفق "کرباسیان" در دولت خاتمی و روحانی

وزیر اقتصاد دولت اصلاحات گفت: کرباسیان این ظرفیت را دارد که در اقتصاد کشور تحول ساختاری ایجاد کند.

طهماسب مظاهری، وزیر اقتصاد دولت اصلاحات در ارزیابی عملکرد مسعود کرباسیان وزیر پیشنهادی برای وزارت اقتصاد دولت دوازدهم گفت: بنده آقای کرباسیان را از 30 سال گذشته زمانی که در سازمان برنامه دولت مهندس موسوی حضور داشته، می شناسم. ایشان در سمت‌های مختلف توفیقات زیادی داشته است. او فردی پر انرژی و علاقمند بود و در تمامی مناصب از جمله سازمان برنامه که شروع کارش بود تا دوران حضور در  گمرک خدمات خوبی ارائه داده است.

 به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، وی با تاکید بر پاکدست بودن و سلامت کاری کرباسیان، تصریح کرد: عملکرد او همواره بی غل و غش بوده و همواره کار خود را با سرافرازی به اتمام رسانده است.

مظاهری خاطرنشان کرد: او در هر دو دولت خاتمی و روحانی که مسئول سازمان گمرک بوده، گمرکی را که تحویل داده بسیار بهتر از گمرکی بود که تحویل گرفت. به طوری که همین گمرکی که 4 سال پیش در زمان دولت روحانی تحویل گرفت، وضعیت بهتری دارد. سیستم الکترونیک آن هر چند که هنوز جای بهبود دارد، راه‌اندازی شده که موفقیت شایان توجهی است.

وی با اشاره به تالیفات و نقطه نظرات کرباسیان در زمینه جهانی شدن، اظهار داشت: او چند کتاب با تم جهانی شدن و با تمرکز روی تفاوت در گلوبالیزیشن و اینترنشنالیزیشن دارد. بسیاری از مدیران به عمق این دو موضوع توجه نکرده اند اما کرباسیان تفاوت این دو را درک کرده و چند کتاب نیز در این زمینه ترجمه کرده است. کرباسیان به لحاظ تئوریک کاملا با پدیده جهانی‌ شدن آشناست.

وزیر اقتصاد دولت اصلاحات با اشاره به سابقه اجرایی گزینه پیشنهادی برای وزارت اقتصاد دولت دوازدهم بیان کرد: او 8 سال در گمرک حضور داشته و زیر و بم وزارت اقتصاد را می‌شناسد. کسی که در این وزارتخانه کار نکرده باشد یک سال طول می کشد تا با دستگاه های وابسته آشنا شود ولی ایشان هم داخل وزارتخانه و هم روابط بین وزارت اقتصاد با سایر مجموعه‌ها به خوبی می‌شناسد.

وی در ادامه تاکید کرد: وزارت اقتصاد نیاز به مدیر اجرایی و عملیاتی دارد که برنامه هایی را که تدوین شده اجرا کند.

مظاهری با یادآوری این نکته که ما به لحاظ تئوریک و برنامه‌ای مشکلی نداریم و فقط باید آنها را به مرحله اجرا برسانیم، گفت: ما برنامه های زیادی از جمله برنامه ششم توسعه را داریم که باید فرد توانمندی آنها را اجرا و به ثمر برساند.

وی ادامه داد: کرباسیان این ظرفیت را دارد که در اقتصاد کشور تحول ساختاری ایجاد کند.

وزیر اقتصاد دولت اصلاحات خاطرنشان کرد: سازمان برنامه هم نقش تعیین کننده‌ای دارد. بنا بر این باید با وزارت اقتصاد همراهی داشته باشند تا مشکلات راحت تر حل شوند.