۰ نفر

یک ایرانی برنده جایزه جهانی پوستر روز استاندارد

۱۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۳۶
کد خبر: 210654
یک ایرانی برنده جایزه جهانی پوستر روز استاندارد

طرح «رضا رحیمیان» از میان 10 اثر برتر مسابقه روز جهانی استاندارد 2017، عنوان نخست را از آن خود کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، عصر دوشنبه در آیینی که برای قدردانی از برگزیدگان این مسابقه برگزار شد، رییس سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد: از میان 10 طرحی که به مرحله نهایی این رقابت جهانی راه یافتند، پنج اثر از سه هنرمند ایرانی انتخاب و در معرض رای عموم قرار گرفت و در نهایت پوستر برگزیده روز جهانی استاندارد 2017 انتخاب و معرفی شد.

«نیره پیروزبخت» افزود: سال هاست پوستر روز جهانی استاندارد در یک رقابت جهانی انتخاب می شود اما تاکنون زمینه حضور هنرمندان ایرانی در این رقابت جهانی فراهم نشده بود.

وی اعلام کرد امسال برای نخستین بار در پی فراخوان دفتر روابط عمومی و ارتباطات بین الملل سازمان ملی استاندارد، بیش از 60 اثر به دبیرخانه رسید که پس از داوری، 22 طرح واجد شرایط، برای شرکت در رقابت جهانی به سازمان بین المللی استاندارد ارسال شد.

به گفته وی، سازمان های برگزار کننده یعنی سازمان بین المللی استاندارد (آی.ای.اُ-ISO)، اتحادیه بین الملی مخابرات (آی.تی.یو-ITU) و کمیسیون بین المللی برق و الکترونیک (آی.یی.سی- IEC) فرایند انتخاب پوستر روز جهانی استاندارد را اینگونه اعلام کرده اند که 10 اثر از هنرمندان سراسر جهان انتخاب و در معرض رای عموم گذاشته شود.

در این مراسم بجز رحیمیان به عنوان نفر نخست و برنده جایزه جهانی پوستر روز جهانی استاندارد 2017، از محسن جعفری، مهران قدیمی، شهرزاد عباسی، آرمین مرسی برجی، حجت مجرد و احسان موسوی راد با اهدای لوح تجلیل شد.

در این آیین، «احمد مسجد جامعی» عضو شورای شهر تهران، نیز حضور داشت.

پیروزبخت همچنین فراخوان مسابقه عکس «با استاندارد خاطرجمع باش» را به صورت رسمی اعلام کرد.

«استانداردها شهرها را هوشمندتر می کنند»، شعار امسال روز جهانی استاندارد است.