۰ نفر

تاکید بر ایجاد نظام الکترونیک یکپارچه و توسعه فناوری اطلاعات

بانک‌ها در خط مقدم نبرد اقتصادی هستند/ توصیه‌های طیب نیا به مدیران بانک ملی

۲۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۷:۱۲
کد خبر: 205422
بانک‌ها در خط مقدم نبرد اقتصادی هستند/ توصیه‌های طیب نیا به مدیران بانک ملی

«علی طیب نیا» در آیین افتتاح موزه بانک ملی ایران گفت: نرخ بالای سود بانکی بخش های اقتصادی و تولیدی کشور را در تنگنا قرار داده است.

اقتصاد آنلاین - سمانه برمخ شاد؛ علی طیب نیا در مراسم آغاز به کار موزه بانک ملی با اشاره به تداوم اصلاحات در نظام بانکی کشور، گفت: انتظار ما از بانک ملی این است که اقدامات اصلاحی را بیش از پیش انجام دهد.

وی گفت: از سالهای پیش همیشه این سوال برای اندیشمندان مطرح بوده که علت پیشرفت و توسعه کشورها چیست؟ طی دهه گذشته جواب های مختلفی به این سوال داده شده است اما در نهایت به این جمع بندی رسیده اند که توسعه چیزی نیست جز توان و ظرفیت یک جامعه برای پاسخگویی به مشکلات آن جامعه. تبادل اندیشه ها و افکار فقط در یک نسل نیست بلکه بین نسل های یک جامعه نیز صورت می گیرد.

وزیر اقتصاد با اشاره به مشکل آب در کشور گفت: گذشتگان چگونه مشکل آب را حل کردند مطالعه تاریخ به ما کمک می کند که مشکل آب را حل کنیم. بر ماست که میراث فرهنگی را حفظ و از دانش و تجربه گذشتگان استفاده کنیم.

طیب نیا، بانک ملی را یک میراث برای کشور دانست که با برخورداری از بیش از ۳ هزار شعبه و ۴۰ هزار کارمند، سرمایه ارزشمندی برای کشور بوده و تجسمی از تجربه دانش بانکداری در اقتصاد ایران است. پس باید از این ذخیره ارزشمند برای اصلاح نظام بانکی کشور استفاده کرد. وی گفت: انتظار ما از بانک ملی این است که با استفاده از دانش انباشته شده نقش پیشرو را در نظام بانکی ایفا کند.

وی افزود: نرخ سود بانکی یکی از معضلات امروز ایران است، از بانک ملی ایران انتظار می رود در کاهش نرخ سود پیشگام باشد.

این عضو دولت یازدهم گفت: انتظار ما این است که بانک ملی وظیفه خود را در حمایت از صنایع کوچک و متوسط و سرمایه در گرش بنگاه ها به عنوان  یک بانک پیشرو ایفا کند.

طیب نیا بر تسریع در واگذاری اموال مازاد بانک ملی ایران تاکید کرد و توسعه بانکداری الکترونیک،  توسعه فناوری اطلاعات؛ ارتقای دانش نیروی انسانی بانک و تامین مالی فعالیت های اقتصادی بویژه صنایع کوچک و متوسط در این بانک را خواستار شد.

وی: استفاده از فضای پسابرجام و گسترش روابط بین المللی را از دیگر اقدامات لازم بانک ملی دانست و گفت: بانک ها در خط مقدم نبرداقتصادی هستند.