۰ نفر

تبادل در سه حوزه با کرواسی؛

مبادلات بانکی با کرواسی درابهام است/ نیاز به واردات و سرمایه گذاری در حوزه‌های پترشیمی

۸ تیر ۱۳۹۶، ۱۵:۲۷
کد خبر: 202615
مبادلات بانکی با کرواسی درابهام است/ نیاز به واردات و سرمایه گذاری در حوزه‌های پترشیمی

ربیعی گفت:درمذاکره باکرواسی در سه حوزه مربی در حوزه فنی و حرفه ای ،تبادل دانشی در حوزه های بیمه ای و صندوق های بازنشستگی وحوزه ایجاد اشتغال های کوچک، متوسط و خرد قرار شدکه تبادل داشته باشیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین، کار ورفاه اجتماعی؛ علی ربیعی در سفر به کشور کرواسی در جمع خبرنگاران گفت: در پی سفر رئیس جمهورکرواسی به ایران و تفاهم های صورت گرفته اولیه، من به کرواسی سفر کردم و در چند حوزه مذاکراتی انجام شد و تفاهم هایی صورت گرفته است . در همین راستا جلسه بسیار مهمی متشکل از بازرگانان، شرکت های خصوصی و بخش دولتی کراوسی همراه با معاونین وزارت کار، سه مدیر ارشد از وزارت کشاورزی، وزارت نیرو، وزارت راه و شهرسازی و هلدینگ های بزرگی که در ایران هستند در مجموع صندوق های بازنشستگی و بخش خصوصی این ملاقات ها سامان پیدا کرد .

ربیعی تصریح کرد: بیشترین مذاکرات ما درمورد نیازهای کرواسی به واردات محصولات پتروشیمی و محصولات پایین دستی پتروشیمی  ، نیاز به واردات و سرمایه گذاری در حوزه های پترشیمی در ایران داشتند که امیدواریم در این زمینه صحبت ها و موافقت های  اولیه تا پایان سفر به وجود آید .همچنین در حوزه انرژی در بحث وزارت نیرو به عنوان بحث های مورد علاقه ما صحبت هایی شد  و مسئولین مربوطه مذاکراتی را انجام دادند.

وی ادامه داد:  در بخش هایی مانند خشکبار و زعفران  که کرواسی  به آنها نیاز دارد  نیز صحبت هایی انجام شد . بخشی هم مستقیم به وزارت کار برمی گشت که در سه حوزه مربی در حوزه فنی و حرفه ای ، تبادل دانشی در حوزه های بیمه ای و صندوق های بازنشستگی و درحوزه ایجاد اشتغال های کوچک، متوسط و خرد قرار شد که تبادل دانش انجام شود .

این مقام مسوول افزود: بیشتر هدف ما از این سفر و آن چه محقق شد سامان دادن به برخی مبادلات تجاری و سرمایه گذاری در بخش های مورد علاقه کرواسی در ایران و جذب سرمایه در ایران بود. نکته بسیار مهمی که وزیر اقتصاد کرواسی بر آن تاکید داشت مبادلات بانکی بین کرواسی و ایران بود که نهایی شده و نامه ها و موافقت های نهایی بانک مرکزی کرواسی انجام شده و امیدواریم که این مبادلات پولی و مالی با ایران و کرواسی و همچنین نامه ها و تفاهم های انجام شده صورت بپذیرد .

وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی اظهار داشت: مبادلات بانکی با بانک های اروپایی از جمله برنامه های مابه شمار می رود  که با توجه به عضویت کرواسی در اتحادیه اروپا این مبادلات به عنوان آغاز مبادلات بانکی بود که وضعیت آن تقریبا به نتایج مطلوبی رسید .