۰ نفر

سعید شیرکوند در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین:

کاهش وابستگی به نفت در دولت یازدهم/ لزوم برنامه‌ریزی برای خروج از رکود بخش‌های مختلف

۷ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۵۳
کد خبر: 202363
کاهش وابستگی به نفت در دولت یازدهم/ لزوم برنامه‌ریزی برای خروج از رکود بخش‌های مختلف

یک اقتصاددان گفت: وابستگی به درآمدهای نفتی در دولت یازدهم کاهش پیدا کرد و این موضوع نوید بخش رشد اقتصادی مثبت در پایان سال جاری است.

اقتصاد آنلاین - محمد فیروزی؛ سعید شیرکوند در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین، با بیان اینکه رشد اقتصادی هرچند در سال گذشته مثبت شد اما این موضوع با وجود رکود در بعضی بخش ها منافاتی ندارد، تاکید کرد: برای خروج از رکود دولت دوازدهم باید با برنامه عمل کند.

وی افزود: لفظ رکود اقتصادی برای برخی دستمایه انتقادهای غیرمنطقی شده است. در حالی که طی سال های اخیر رشد اقتصادی در کشور مثبت شد و تورم هم کنترل شد. با این وضعیت شرایط با ثبات اقتصادی در کشور ایجاد شده است و رکودهای اقتصادی در برخی بخش ها نیاز به کار ویژه خودش را دارد.

شیرکوند تاکید کرد: وضعیت زندگی مردم طی سال های اخیر با افت مواجه شده است و اصلاح این وضعیت نیازمند زمان است. تا وقتی این اصلاحات کامل نشود دستاوردهای اقتصادی به طور عینی قابل مشاهده نخواهد بود.

این اقتصاد دان تصریح کرد: در دولت یازدهم وابستگی به نفت کاهش پیدا کرد  که این وضع به خاطر برخی فشارهای بین المللی بود.  ثمره این وضع هم  مثبت شدن آمار رشد اقتصادی در پایان سال قبل بود. به نظر می رسد با ادامه این سیاست در سال جاری شرایط اقتصادی خوبی تجربه شود.

شیرکوند در بخش دیگری از صحبت خود گفت: در صورت ادامه سیاست مذاکره با دنیا بتوانیم تا پایان امسال در بخش های کشاورزی، صنعت، خدمات، حمل و نقل و فناوری اطلاعات دستاوردهای خوبی بدست آوریم.