۰ نفر

توصیه مراجع تقلید برای دولت دوازدهم

۷ خرداد ۱۳۹۶، ۲:۲۲
کد خبر: 195970
توصیه مراجع تقلید برای دولت دوازدهم

حسن روحانی، رئیس‌جمهور عصر پنج‌شنبه هفته گذشته طی سفری به قم، با آیات عظام «صافی گلپایگانی»، «وحید خراسانی»، «شبیری زنجانی» و «مکارم شیرازی» دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، رئیس‌جمهور در دیدار با آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی، مشارکت گسترده مردم در انتخابات را نمایش بزرگ قدرت و انسجام ملی، نزد جهانیان دانست و با بیان اینکه دولت دوازدهم مستظهر به پشتیبانی همه آحاد مردم است، تصریح کرد: این پشتوانه عظیم مردمی زمینه‌ای مناسب برای تقویت و پیشبرد سریع‌تر همه سیاست‌ها، برنامه‌ها و تلاش‌ها جهت ساختن ایران اسلامی است. رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه برنامه‌های دولت با مطالعات دقیق کارشناسان در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و به‌ویژه در حوزه اقتصادی با هدف رفع مشکلات اقتصادی، ارتقای سطح تولید و افزایش اشتغال، طراحی شده، گفت: تمام تلاش ما رونق و شکوفایی در کشور و اشتغال بیش از پیش است.

آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی نیز در این دیدار با تبریک موفقیت دولت در برگزاری انتخابات در آرامش و امنیت کامل، مشارکت چشمگیر مردم در انتخابات را یکی از نقاط عطف جمهوری اسلامی ایران و موهبتی برای کشور دانستند و تاکید کردند: همه نظام و مسوولان باید قدردان این مشارکت گسترده مردم در انتخابات باشند. وی تمام مسوولان اعم از قوای سه‌گانه و نخبگان را به تلاش بیش از پیش برای پاسخ به انتظارات و توقعات مردم فرا خواندند و گفتند: دولت نیز در تداوم همه برنامه‌های مفید و سازنده‌ای که برای رفع مشکلات اقتصادی مردم داشته است، باید آن برنامه‌ها را با هدف رفع سریع‌تر مشکلات مردم با شتاب بیشتری ادامه دهد.

 

دیدار با آیت‌الله العظمی وحید خراسانی

در ادامه آیت‌الله العظمی وحید خراسانی در دیدار حسن روحانی، رئیس‌جمهور با دعا برای توفیق رئیس‌جمهور در مسیر اداره امور تاکید کردند: تا می‌توانید به امور دینی و مذهبی و خدمت به مردم اهتمام ورزید. آیت‌الله العظمی وحید خراسانی همچنین با قدردانی از حضور چشمگیر و گسترده مردم در انتخابات، به دکتر روحانی نیز تبریک گفتند و برای موفقیت وی دعا کردند. رئیس‌جمهور نیز در این دیدار با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات، این حضور را مایه مباهات و تقویت بیش از پیش ثبات و امنیت کشور برشمرد و گفت: انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری، یکی از رقابتی‌ترین انتخابات کشور بود. روحانی با بیان اینکه تولید اشتغالزا از جمله اهداف دولت بوده و هست، اظهار کرد: دولت و مسوولان تمام تلاش خود را برای ایجاد ثبات و آرامش در جهت رفاه مردم و کشور به‌کار گرفته‌اند و این موضوع در دولت دوازدهم با سرعت بیشتری تداوم می‌یابد.

 

دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی نیز در دیدار رئیس‌جمهور، با تشکر از گزارش جامع و کامل وی درباره مسائل مختلف کشور و قدردانی از تلاش‌های دولت برای ایجاد آرامش در فضای اقتصادی و اعتلای بیش از پیش جایگاه ایران اسلامی تاکید کرد: دستاوردهای دولت در حوزه اقتصادی قابل تقدیر است و ضروری است که به برنامه‌های دولت برای رونق اقتصادی و افزایش تولید و اشتغال در کشور شتاب بیشتری داده شود. او همچنین گفت: جایگاه بخش خصوصی در تولید کالاهای ایرانی باید تقویت شود و همزمان با آن، تلاش شود در قالب طراحی‌ها و برنامه‌های مدون، کیفیت کالاهای داخلی بیش از پیش ارتقا داده شود. آیت‌الله مکارم شیرازی ضمن اشاره به برنامه‌های دولت برای از بین بردن فقر و کمک به اقشار آسیب‌پذیر تاکید کرد: بحمدالله موفقیت‌های خوبی در این عرصه نصیب دولت شده است که باید با جدیت بیشتر برای خدمت به مردم و به‌ویژه محرومان ادامه یابد و در اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها به‌گونه‌ای عمل شود که دستاوردهای اقتصادی دولت و همه نهادهای کشور به‌ویژه در حوزه اقتصادی، در زندگی روزمره مردم بیش از پیش ملموس شود. وی با تاکید مجدد بر اصلاح روش پرداخت یارانه، گفت: ضرورت دارد که در برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای عمل شود که یارانه پردرآمدها حذف و یارانه طبقات محروم جامعه افزایش یابد.

آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه با تقدیر از اقدامات دولت در مبارزه با قاچاق تاکید کرد: مبارزه جدی دولت با موضوع قاچاق باید بیش از پیش سرعت یابد. وی با تقدیر از تلاش‌های انجام شده برای ایجاد شبکه ملی اطلاعات و تشکر از دولت درخصوص تمهیداتی که برای پالایش شبکه‌های اجتماعی انجام گرفته، خواستار نظارت بیشتر و تقویت برنامه‌های مفید این شبکه‌ها شد.

رئیس‌جمهوری نیز با تشریح برنامه‌ها و دستاوردهای دولت در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و تاکید بر تداوم و شتاب بخشیدن به پیشبرد این طرح‌ها در دولت دوازدهم، از حوزه‌های علمیه و مراجع عظام تقلید که در تمام مراحل و سختی‌ها از دولت پشیبانی کرده‌اند، سپاسگزاری کرد. رئیس‌جمهوری همچنین با ارائه گزارشی از افزایش مستمری طبقات محروم جامعه در دولت یازدهم و برنامه‌های دولت دوازدهم برای افزایش این مستمری تاکید کرد: دولت تمام تلاش خود را برای کاهش فقر، گسترش تولید و اشتغال به‌کار گرفته است. روحانی در ادامه با تشریح برنامه‌های انجام شده دولت در ارتباط با موضوع شبکه‌های اجتماعی، ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های دولت در ایجاد زیرساخت‌ها و شبکه ملی اطلاعات اظهار کرد: مرحله نخست شبکه ملی اطلاعات افتتاح شده و اجرای فازهای بعدی این شبکه ملی در دولت دوازدهم با شتاب بیشتری ادامه می‌یابد.

 

دیدار با آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی

در ادامه این دیدارها، آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی در دیدار حسن روحانی رئیس‌جمهور گفت: افرادی در داخل و خارج کشور و به شکل‌های مختلف تلاش دارند به اعتقادات افراد ضربه بزنند و باید اهتمام داشت که جلو سم‌پاشی‌های آنها گرفته شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی همچنین با تقدیر و قدردانی از حضور و مشارکت گسترده مردم در انتخابات و تبریک به روحانی، گفت: زیارت شما و شنیدن تلاش‌های دولت شما توفیق شد و خدا را شکر که توفیق زیارت و شنیدن تلاش‌های دولت شما حاصل شد.