۰ نفر

قدردانی مسوولان اقتصادی از مشارکت انتخاباتی مردم

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۲۶
کد خبر: 194572
قدردانی مسوولان اقتصادی از مشارکت انتخاباتی مردم

مسوولان اقتصادی کشور در پی مشارکت مردم در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس دولت دوازدهم پیام هایی منتشر کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره مجلس دهم شورای اسلامی (در چهار حوزه) دیروز (بیست و نهم اردیبهشت ماه) برگزار شد.

بر پایه آخرین اعلام وزارت کشور تا ساعت 14 امروز، پس از شمارش 99.7 درصد صندوق های رای در شعبه های سراسر کشور روشن شد بیش از 41 میلیون و 220 هزار نفر در انتخابات شرکت کردند و حسن روحانی 57 درصد آرا (بیش از 23 میلیون و 549 هزار رای) را کسب کرده است.

در همین پیوند، برخی شخصیت های دولتی و نهادهای اقتصادی نتیجه این انتخابات را تبریک گفتند.

** راهی که با تعقل آغاز و به ثبات و آرامش در بازارها منتهی شد

رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) در پیامی نوشت: حضور جانانه مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم و نیز نتیجه آگاهانه انتخاب اکثریت را تبریک می گویم.

«ولی الله سیف» افزود: ورای پیامدهای ملی و فراملی این رخداد، پشتیبانی ایرانیان از تفکر و راه این دولت، به یقین می تواند ضامن دستاوردهای بیشتر اقتصادی و معیشتی در طول خدمت دولت دوازدهم باشد.

وی ادامه داد: تصمیم آگاهانه شما ملت بزرگوار برای ادامه راهی که با تعقل آغاز و به ثبات و آرامش در بازارها منتهی شد، می تواند یاریگر مدیران و بدنه کارشناسان کشور برای تداوم مسیر عقلانیت و توسعه همه جانبه کشور باشد.

سیف در پیام خود به این شعر «سعدی» اشاره کرد که «سخن در صلاح است و تدبیر و خوی؛ نه در اسب و میدان و چوگان و گوی».

** مطالبه عمومی درباره صلح، امنیت پایدار و پیشرفت کشور به عرصه عمل درآید

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در پیامی نوشت: بیست و نهم اردیبهشت ماه با حضور حماسی و یکپارچه مردم پای صندوق های رای به عنوان نقطه عطفی در تاریخ کشور به عنوان نمادی از موقعیت شناسی، درایت و تعهد شهروندان ایرانی ماندگار خواهد شد.

«مسعود خوانساری» افزود: به طور حتم همه 40 میلیون رای که «دیروز» در صندوق ها ریخته شد، سنگ بنای مستحکمی برای ساختن «فردای» این سرزمین به شمار می آید و باید با نهایت فروتنی قدردان این موقعیت شناسی ملی، ملتی بود که در مسیر توسعه، پیچ های خطرناک و سرنوشت سازی را پشت سرگذاشته اند.

وی ادامه داد: آنچه در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رخ داد مهر تاییدی براین باور است که شهروندان ایرانی بی صبرانه صلح، امنیت پایدار و پیشرفت کشور را طلب می کنند و اکنون زمان آن رسیده است که این مطالبه عمومی در سایه وفاق ملی، از میدان نظر به عرصه عمل درآید.

«باید با رعایت انصاف بیان داشت که کارنامه چهار سال دولت‌داری اعتدالی و مدبرانه جناب آقای حسن روحانی نقش غیرقابل انکاری در شکل گیری این حماسه داشته و رای یکپارچه و تاریخی به ایشان به معنای انتخاب مسیری صلح طلبانه، توسعه خواه و امن برای آینده این سرزمین است».

خوانساری اشاره کرد: بخش‌خصوصی ایران با تبریک این پیروزی به ملت ایران، رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری منتخب امیدوار است سال های پیش رو دوران آغاز رشدهای مثبت و اشتغال آفرین، توسعه بلندمدت و پایدار و پیشرفت روزافزون ایران در سایه تعامل و همکاری بیشتر با جهان باشد.

وی تاکید کرد «اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران امروز در کنار دولت و ملت از هیچ کوششی برای تحقق اهداف بلند مدت کشور دریغ نخواهد کرد و همه توان خود را در این مسیر به کار می گیرد. باشد که در سایه وحدت و وفاق ملی، آبادانی و توسعه برای کشور فراهم آید».

انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره مجلس دهم شورای اسلامی (در چهار حوزه) دیروز برگزار شد.

در این دوره انتخابات 56 میلیون و 410 هزار و 234 نفر دارای شرایط رای بودند که یک میلیون و 350 هزار و 294 نفر برای نخستین بار رای می دادند.

براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت کشور تا ساعت 14 امروز (شنبه) از مجموع 41 میلیون و 220 هزار و 131 رای قرائت شده، حسن روحانی 23 میلیون و 549 هزار و 616 رای به میزان 57 درصد آرا را به خود اختصاص داد.