۰ نفر

آرامش خاطر تولیدکنندگان؛ دستاورد اقتصادی دولت یازدهم

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۴۸
کد خبر: 193389
آرامش خاطر تولیدکنندگان؛ دستاورد اقتصادی دولت یازدهم

یک کارشناس مسایل اقتصادی ثبات ارز طی ۴ سال گذشته را مهمترین دستاورد دولت عنوان کرد و افزود: دولت توانست طی این سال ها در بازار ارز ثبات ایجاد کند و این امر آرامش خاطری را برای تولید کنندگان فراهم کرد.

مهدی پازوکی، با اشاره به اقدامات مثبت سیستم بانکی کشور در سال‌های اخیر، افزود: حفظ ثبات ارزی را می‌توان مهمترین اقدام دولت طی ۴ اخیر عنوان کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، وی ادامه داد: دولت یازدهم و بانک مرکزی با تلاش در جهت حفظ ثبات ارزی باعث شدند تا در ۴ سال اخیر شاهد کمترین میزان نوسان نرخ ارز طی سال‌های اخیر باشیم.

این کارشناس مسایل اقتصادی گفت:  هنگامی که دولت یازدهم آغاز به کار کرد، قیمت هر دلار آمریکا ۳۶۵۰ تومان بود و با وجود میانگین تورم ۱۵ درصدی در هر سال، اکنون پس از گذشت ۴ سال شاهد قیمت ۳۷۵۰ تومانی هستیم.

پازوکی ادامه داد: نوسان ارزی طی این سال‌ها توانست آرامش خاطری برای تولیدکنندگان، واردکنندگان و صاحبان بنگاه‌ها ایجاد کند که به نظر من سهم زیادی از این اقدام،‌ متاثر از تصمیم‌گیری درست بانک مرکزی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی دیگر از اقدامات مثبت دولت یازدهم در سیستم بانکی کشور، سروسامان دادن به موسسات غیر متشکل پولی به ارث رسیده از دولت های قبل است، افزود: دولت توانست طی ۴ سال گذشته از فعالیت موسسات فاقد مجوز جلوگیری کند که به نظر من اقدام قابل توجهی است.

این کارشناس مسایل اقتصادی در ادامه گفت: البته اقدامات انجام شده صحیح و قابل ستایش است اما کافی نیست و این موضوع به افزایش نظارت بانک مرکزی و تقویت این بخش بستگی دارد.

پازوکی در ادامه توضیح داد: همچنین ارائه آمار و ارقام صحیح و به موقع این بانک توانست به اقتصاد کشور و تصمیم‌گیری‌ها کمک به سزایی داشته باشد.

وی افزود: هنگامی که آمار و ارقام به موقع در دسترس کارشناسان و مسئولان قرار گیرد،  این  امر می تواند نقش مهمی در تصمیم‌گیری‌ها و عملکرد اقتصادی کشور داشته باشد.

این کارشناس مسایل اقتصادی در ادامه تاکید کرد: ارتباط بانک مرکزی و سازمان شفافیت بین الملل یکی دیگر از اقداماتی است که باید بانک مرکزی برای دوری از هرگونه مشکل و شفاف سازی در اقدامات کشور، ارتباط خود را با این سازمان بهبود و افزایش دهد.