۰ نفر

رییس صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد؛

افزایش ٢.٣برابری حداقل حقوق بازنشستگان نسبت به سال٩٢/ وصول بخشی از مطالبات شرکت پتروشیمی جم

۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۲۳
کد خبر: 189650
افزایش ٢.٣برابری حداقل حقوق بازنشستگان نسبت به سال٩٢/ وصول بخشی از مطالبات شرکت پتروشیمی جم

رییس صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه از سال ٨٩ تا ٩٢ قدرت خرید بازنشسته ها حدود ٥٠ درصد کاهش یافته بود، گفت: طی چهار سال گذشته حقوق بازنشستگانی که حداقل حقوق را دریافت می کردند ٣٢.٣ درصد بیشتر از نرخ تورم افزایش یافت و میزان حداقل حقوق در سال ٩٦ نسبت به ٩٢ ، ٢.٣ برابر شده است.

اقتصاد آنلاین - باران سپهری؛ محمود اسلامیان رییس صندوق بازنشستگی کشوری، در یک نشست خبری با اشاره به اینکه در پایان دوره چهارساله فعالیت صندوق بازنشستگی کشوری قرار داریم، اظهار کرد: این صندوق پاسخگوی یک میلیون و ٣٢٤ هزار و ٦٥٨ بازنشسته وزارتخانه ها، موسسات دولتی، هیات علمی دانشگاه ها، قضات و شهرداری ها به جز شهرداری تهران است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طی یک ماه آینده نتیجه واکاوی معضلات صندوق اعلام خواهد شد، گفت: این مطالعه با استفاده از مشاوران بین المللی توسط مرکز تحقیقات صندوق انجام شده است.

اسلامیان مسائل معیشتی ناشی از حقوق را از جمله مشکلات بازنشستگان دانست و افزود: متاسفانه در دولت گذشته نرخ تورم بالا بود و افزایش حقوق متناسب با نرخ تورم صورت نگرفت، به عنوان مثال تورم در سال ٩١، ٣٠.٥ درصد بوده که افزایش حقوق ١٥ درصد بوده است.

به گفته او از ٨٩ تا ٩٢ قدرت خرید بازنشسته ها حدود ٥٠ درصد کاهش یافته بود.

وی به تبعیض بین حقوق بازنشسته ها و شاغلان به عنوان مشکل دیگر بازنشسته ها اشاره و تصریح کرد: طی چهار سال گذشته با برنامه دولت در زمینه کاهش تورم و همچنین افزایش حقوق سعی شد که این فاصله جبران شود به طوری که در سال ٩٣ نرخ تورم ١٥.٦ درصد بود اما حقوق ٢٠ درصد افزایش یافت.

رییس صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در دولت تدبیر و امید حقوق بازنشستگانی که حداقل حقوق را دریافت می کردند ٣٢.٣ درصد بیشتر از نرخ تورم افزایش یافت و میزان حداقل حقوق در سال ٩٦ نسبت به ٩٢ ،٢.٣ برابر شده است.

وی با تاکید بر اینکه اگرچه اقداماتی انجام شده و وضعیت بهبود یافته تصریح کرد: البته بازنشسته ها هنوز راضی نیستند و ما نیز  راضی نیستیم و معتقدیم این روند ترمیمی ادامه یابد.

محمود اسلامیان

جزییات افزایش حقوق به صورت پلکانی در سال ٩٥ از ١٢ تا ٢٠ درصد

وی به افزایش تسهیلات پرداختی به بازنشستگان اشاره و اضافه کرد: تعداد وام پرداختی از ٣٩ هزار و ٣٧ فقره در سال ٩٢ به ٢٥٠ هزار فقره درسال٩٥ رسیده است.

اسلامیان همچنین به پرداخت آنلاین حقوق در ٣١ استان اشاره و اظهار کرد: بنا به تصمیم هیات محترم دولت تدبیر و امید از مرداد ٩٥، سرمایه بیمه عمر و حادثه بازنشستگان و مستخدمین رسمی دستگاه های اجرایی از ٣ میلیون تومان در سال ٩٢ به ٥ میلیون در سال ٩٥ رسیده است.

وی به وصول بخشی از مطالبات شرکت پتروشیمی جم از فردی به نام م.ر که ماحصل نقل و انتقال چندین میلیارد دلار منابع ارزی است که در اثر تحریم ها ایجاد شده است اشاره و تصریح کرد: همچنین ٥١ درصد از سهام شرکت مجتمع پتروشیمی  مسجد سلیمان  خریداری شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: در سال ٩٢ کف حقوق ٤٩٠ هزار تومان بوده که امسال به یک میلیون و ١٥٠ هزار تومان می رسد.

رییس صندوق بازنشستگی کشوری در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصاد آنلاین در خصوص چرایی توقف روند پرداخت تسهیلات 3 میلیون تومانی (وام ضروری بازنشستگان) با اشاره به اینکه تسهیلات سه میلیون تومانی تاکنون در شش مرحله پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: شش مرحله باقیمانده هم تا پایان نیمه اول سال جاری به صورت تقریبی هر ماه یک مرحله پرداخت خواهد شد.