۰ نفر

پورابراهیمی: تنقیح قوانین در حوزه اقتصادی در اولویت باشد

۳۰ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۰۴
کد خبر: 188707
پورابراهیمی: تنقیح قوانین در حوزه اقتصادی در اولویت باشد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خواستار در اولویت قرار دادن تنقیح قوانین در حوزه اقتصادی در سال جاری شد و گفت: هنوز در برخی دستگاه‌های اجرایی به قوانین مربوط به صد سال گذشته استناد می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، محمدرضا پورابراهیمی داورانی صبح امروز و در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۳۰ فروردین) مجلس شورای اسلامی با قرائت گزارش طرح یک فوریتی تنقیح قوانین مالیاتی کشور، افزود: در راستای بهبود و ساماندهی وضعیت قوانین و مقررات در حوزه اجرایی کشور کار بسیار مهمی که باید سال‌های قبل انجام می‌شد اما به دلایل مختلف با تأخیر مواجه بود ساماندهی قوانینی بود که برخی از آنها به صد سال گذشته بازمی گردد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: باید در خصوص این قوانین تصمیم بگیریم چرا که برخی از مراکز و دستگاه‌ها نسبت به این قوانین هنوز استناد می‌کنند و مجامع قضایی و مجموعه‌های مرتبط با آنها بر اساس این قوانین هنوز حکم صادر می‌کنند در حالی که برخی از این قوانین به طور کامل منسوخ و از دستور کار خارج شده است.

وی با بیان اینکه به دلیل اهمیت این موضوع معاونت قوانین مجلس از چند سال گذشته در خصوص موضوعات مهم برای ساماندهی این مسئله ورود کرده که در همین خصوص طرح از سوی نمایندگان نیز مطرح شده که موضوع این طرح تنقیح قوانین مالیاتی کشور است که ما بتوانیم مجموعه قوانینی که باعث سردرگمی و ایجاد اشکال است را به ساماندهی برسانیم.

پورابراهیمی داورانی تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی که در حوزه فضای کسب و کار در کشور وجود دارد قوانین مزاحمی است که باید اصلاح شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در تنقیح قوانین مالیاتی نظر دولت گرفته شده است، گفت: پیشنهاد ما به معاونت قوانین مجلس این است که شبیه به کار بسیار خوبی که در حوزه تنقیح قوانین مالیاتی کشور صورت گرفته در حوزه‌های دیگر اقتصادی از جمله گمرک و مناطق آزاد و ... انجام شود.

گفتنی است پس از قرائت گزارش این طرح، نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه و علی بختیار نماینده گلپایگان که به عنوان مخالف ثبت‌نام کرده بودند از مخالفت با این طرح انصراف داده و حیدرعلی عابدی نماینده اصفهان ضمن مخالفت با این طرح تصریح کرد: این طرح، طرحی فراکمیسیونی بوده چرا که مالیات به همه حوزه‌ها مرتبط می‌شود و تنها شامل کمیسیون اقتصادی نیست از این رو از مجلس می‌خواهم این طرح را به کمیسیون تلفیق ارجاع داده تا در آنجا با حضور نمایندگان همه کمیسیون‌ها بررسی شود.

در ادامه غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار و عضو هیأت رئیسه مجلس با اعلام موافقت خود با این طرح خاطر نشان کرد: آیین‌نامه داخلی مجلس بررسی این موضوع را به کمیسیون اقتصادی سپرده و از این جهت اقدام بسیار خوبی در کمیسیون و معاونت قوانین مجلس برای تنقیح قوانین مالیاتی کشور انجام شده و مورد موافقت نمایندگان است.