۰ نفر

تلاش در جهت چابک‌سازی دولت

واعظی: اقتصاد‌مقاومتی در تمام عرصه‌ها اولویت دارد

۲۶ فروردین ۱۳۹۶، ۱۴:۲۰
کد خبر: 187855
واعظی: اقتصاد‌مقاومتی در تمام عرصه‌ها اولویت دارد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شعار سال جاری با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اشاره کرد و گفت: بنا به تاکید رئیس جمهوری اولویت نخست و زیر بنای همه خدمات باید اقتصاد مقاومتی باشد که اجرایی شدن آن در گرو مشارکت دادن مردم در انجام فعالیت هاست.

محمود واعظی روز شنبه در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی در بیرجند برای هوشمند سازی یک مدرسه در این استان قول مساعد داد و افزود: در صورت موفقیت این امر نیز توسعه می یابد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی گفت: تا پایان دولت یازدهم بیش از 100 میلیارد ریال برای زیر ساخت های مخابراتی خراسان جنوبی هزینه می شود.

وی با اشاره به افتتاح 716 پروژه همزمان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان که امروز( شنبه) انجام شد، افزود: تلاش ما بر این است که 90 درصد روستاهای بالای 20 خانوار خراسان جنوبی به اینترنت متصل شود.

وی اظهار کرد: در این سفر 19 شهر خراسان جنوبی به نسل سوم تلفن همراه متصل می شود و تا پایان دولت یازدهم تمام 28 شهر این استان از این امکان برخوردار می شوند.

وزیر ارتباطات فناوری و اطلاعات با اشاره به اقدام خیران مدرسه ساز خراسان جنوبی گفت: از طرف خودم و دولت تدبیر و امید از مجموعه افرادی که در امر مدرسه سازی مشارکت می کنند قدردانی می کنم.

واعظی افزود: مدرسه سازی کار بزرگی است که هیچ چیزی انسان را جز خدمت به مردم همنوعانش راضی نمی کند.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم یک دانش آموز را از نظر علمی، اخلاقی و فرهنگی خوب تربیت کنیم در واقع توانسته ایم یک امت را آباد کنیم چه بسا این دانش آموز در مقطعی یک خدمت به جامعه بکند.

وی یادآور شد: اعتقاد ما بر این است که دولت باید کمتر خودش در امور دخالت کند و بیشتر کارها باید به مردم واگذار شود و نیز کارهای اقتصادی باید در اختیار بخش خصوصی و مردم باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در طول تاریخ هر جایی که مردم حضور داشتند اقدامات خوبی و ماندگاری انجام شده است، اظهار کرد: تلاش می کنیم دولت، چابک و کوچک شود زیرا نقش دولت تصدی گری نیست.