۰ نفر

پورابراهیمی: مبارزه جدی با قاچاق کالا و واردات بی‌رویه امری ضروری است

۲۵ فروردین ۱۳۹۶، ۱۴:۵۱
کد خبر: 187718
پورابراهیمی: مبارزه جدی با قاچاق کالا و واردات بی‌رویه امری ضروری است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بر نقش مبارزه با کالای قاچاق در حمایت از تولید تاکید کرد و گفت: در کارگروه های تخصصی امور بانکی و مالیاتی مشکلات فعالان اقتصادی استان مازندران بررسی می‌شود.

محمدرضا پورابراهیمی داورانی امروز (جمعه، 25 فروردین ماه) در نشست فعالان اقتصادی و مدیران استان مازندران با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی که در شهرستان محمودآباد برگزار شد، گفت: با رصد میدانی و گفت وگو با ائمه جمعه، مدیران استان مازندران و فعالان اقتصادی و بازدید از واحدهای صنعتی شهرستان های محمودآباد و نور در جریان مسائل اقتصادی این استان قرار گرفتم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون متبوعش مسائل و دغدغه های مطرح شده در نشست مذکور و بازدید ها را پیگیری خواهد کرد، افزود: برای توسعه اقتصاد کشور باید فعالیت جهادگونه داشت به دلیل اینکه دشمنان تمام تلاش خود را علیه جمهوری اسلامی انجام می دهند که نمونه بارز آن ادامه کارشکنی دشمنان در بعد از برجام است.

پورابراهیمی داورانی با ابراز قدردانی از تلاش های وزارت نفت در خصوص به دست آوردن سهمیه نفتی ایران در اوپک افزود: متاسفانه در زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی علیرغم تفاهم نامه های نوشته شده عملکرد مناسبی براساس گزارش های مرکز پژوهش های مجلس وجود ندارد.

وی تصریح کرد: سهم عوامل بیرونی در مشکلات اقتصادی حدود 20 الی 30 درصد است و بیشتر مشکلات ناشی از عوامل درونی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس سرباز مقام معظم رهبری هستند و تلاش خواهند کرد وضعیت تولید و اشتغال ارتقاء یابد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی اقتصاد کشور در حوزه نظام بانکی است، افزود: علیرغم اینکه بارها دولت اعلام کرد لایحه ای در خصوص اصلاح نظام بانکی ارائه خواهد کرد اما این مهم انجام نشد و کمیسیون اقتصادی طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران را پیگیری می کند و در این رابطه با تعدادی از مراجع عالیقدر تقلید گفت وگوهایی انجام داد.

وی افزود: اصلاح نظام بانکی کشور و قانون مالیات بر ارزش افزوده در دستورکار کمیسیون اقتصادی مجلس است و در رابطه با اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده از نظرات کارشناسی اتاق های تعاون، بازرگانی و اصناف استفاده خواهد کرد.

پورابراهیمی داورانی افزود: متاسفانه آئین نامه برخی از بندهای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تاخیر نوشته شده است و ضرورتی ندارد که در زمانی که دولت با سختی کشور را اداره می کند ارز برای واردات کالاهای بدون توجیه مورد استفاده قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در نشست مشترک کمیسیون اقتصادی با ورزای اقتصاد و صنعت بحث پایش کالاهای وارداتی پیگیری خواهد شد البته همزمان با انجام این مهم موضوع افزایش ارتقاء کالاهای تولید داخل نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر لزوم رفع مشکلات فعالان اقتصادی استان مازندران افزود: برای رفع مسائل اقتصادی فعالان اقتصادی شهرستان های محمودآباد و نور امروز کارگروه های تخصصی بانکی با ریاست محمود بهمنی عضو کمیسیون اقتصادی و کارگروه تخصصی امور مالیاتی با مدیریت آقایان شکری و نادری دیگر اعضای کمیسیون اقتصادی تشکیل شد.

پورابراهیمی داورانی با اشاره به بررسی پیش نویس اصلاح نظام قانون صنفی گفت: موضوع هدفمندی یارانه ها نیاز به اصلاح ساختاری دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی لایحه ایجاد مناطق آزاد در کمیسیون اقتصادی افزود: مناطق آزاد باید رویکرد صادرات محور داشته باشند.

گفتنی است کارگروه های تخصصی امور بانکی و مالیاتی با حضور فعالان اقتصادی استان مازندران و نمایندگان مجلس در محمودآباد به بررسی مسائل اقتصادی در این رابطه پرداخت.