۰ نفر

ضرورت جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید؛

طیب نیا: برای رشد اقتصادی اصلاح ساختارها لازم است

۲۴ فروردین ۱۳۹۶، ۱۰:۳۸
کد خبر: 187548
طیب نیا: برای رشد اقتصادی اصلاح ساختارها لازم است

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برای دستیابی به رشد پایدار اقتصادی و رفع مشکلات موجود، نیازمند اصلاح ساختارهای اقتصادی کشور و عبور از اقتصاد دولتی و وابسته به نفت هستیم.

 علی طیب نیا صبح پنجشنبه در دیدار با آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در اراک اظهار داشت: بعد از یک دوره شرایط رکود تورمی در کشور و تورم بالا، طی سه سال گذشته توانستیم آرامشی را در اقتصاد کشور حاکم کنیم.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر،وی افزود: امروز تورم به هشت درصد رسیده و رشد اقتصادی کشور روند مثبتی را دارد و نوسانات بازار ارز نیز کاهش پیدا کرده است.

وزیر  امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: این روندهای مثبت در شرایطی حاصل شده که کشور در تحریم بوده و طی این مدت با کاهش شدید قیمت نفت نیز روبرو بودیم.

طیب نیا خاطرنشان ساخت: در حال حاضر شرایط سخت را پشت سر گذاشته ایم و آثار رفع تحریم ها به تدریج در حال نمایان شدن است و باید از وضعیت فعلی در راستای بهبود ببیشتر شرایط اقتصادی بهره بگیریم.

وی تصریح کرد: مشکلات امروز اقتصاد کشور ناشی از ساختارهای اقتصادی از جمله وابستگی به نفت، دولتی بودن اقتصاد و تحریم های اقتصادی است و باید اصلاحات ساختاری انجام شود.

وزیر  امور اقتصادی و دارایی گفت: دستیابی به رشد اقتصادی پایدار و مستمر و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، نیازمند برنامه ریزی عملیاتی است که دولت این برنامه را از ابتدای سال گذشته آغاز و اجرایی کرده، اما کافی نیست و برای دستیابی به نتیجه بهتر باید این برنامه به طور جدی تر پیگیری شده و تداوم یابد.

طیب نیا تصریح کرد: در سال جاری وظیفه سنگین تری بر عهده داریم تا به رشد اقتصادی بیشتر دست یابیم که این مهم از طریق جذب سرمایه گذاری های جدید، افزایش بهره وری و اصلاحات ساختاری، محقق شده و مسیر را برای رشد پایدار اقتصاد فراهم می کند.

وی ادامه داد: در راستای دستیابی به رشد اقتصاد و رفع مشکلات اقتصادی نیازمند همدلی و تعامل و عزم و اراده مشترک هستیم تا بتوانیم به اقتصاد شکوفا دست یابیم و در مسیر دستیابی به اقتصاد مقاومتی، از همفکری افراد باتجربه بهره می گیریم.