۰ نفر

پورابراهیمی خبر داد:

تعیین اعضای کمیته بررسی اقدامات اخیر دولت درخصوص سهام عدالت

۲۰ فروردین ۱۳۹۶، ۱۹:۳۵
کد خبر: 186845
تعیین اعضای کمیته بررسی اقدامات اخیر دولت درخصوص سهام عدالت

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تعیین اعضای کمیته بررسی اقدامات اخیر دولت در خصوص سهام عدالت خبر داد.

محمدرضا پورابراهیمی در تشریح نشست امروز- یکشنبه- کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از موضوعات مهمی که از هفته گذشته در دستورکار کمیسیون اقتصادی قرار گرفت، موضوع تشکیل کمیته ای برای بررسی اقدامات اخیر دولت در سهام عدالت بود، که اعضای این کمیته در نشست امروز کمیسیون انتخاب شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: در این کمیته موضوع مصوبه بهمن ماه سال گذشته هیات دولت مبنی بر خروج 7 شرکت پالایشگاهی از سبد سهام عدالت و همچنین نحوه پرداخت منابعی که از مردم بابت مابه التفاوت مبالغ سود سهام عدالت از مبلغ یک میلیون تومان و همچنین تسویه در این خصوص بررسی می شود.

**ظرف دو هفته گزارش کمیته به کمیسیون ارجاع می شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مقرر شده ظرف دو هفته گزارش کمیته به کمیسیون ارجاع شود، ادامه داد: اگر بر اساس این گزارش جمع بندی شود که گزارش باید در صحن علنی قرائت شود، این گزارش در صحن قرائت می شود و در صورتی که نیاز باشد، موضوع تدوین طرحی در این باره در دستورکار کمیسیون قرار می گیرد.

پورابراهیمی یادآور شد: اگر بر اساس گزارش کمیته نیاز باشد که قوانین سهام عدالت با تسریع زمانی اصلاح شود، حتما کمیسیون اقتصادی در این باره پیش نویس طرحی را تهیه می کند، که بر اساس آیین نامه داخلی روال کار خود را طی می کند.

**خروج 7 شرکت سودده از پرتفوی سهام عدالت لغو مالکیت مردم در این مجموعه است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه خروج 7 شرکت سودده از پرتفوی سهام عدالت لغو مالکیت مردم در این مجموعه است، افزود: نامه ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، درباره خروج این 7 شرکت ارسال شده که مقرر شده در دستورکار هیات تطبیق مصوبات قرار گیرد و در صورت تشخیص هیات تطبیق مبنی بر مخالفت این مصوبه با قوانین مصوبه لغو می شود.

**احتمال تدوین طرح دو فوریتی برای اصلاح قانون سهام عدالت

پورابراهیمی با بیان اینکه هیات تطبیق مصوبات ظرف چند روز آینده نظر خود را درباره مصوبه دولت مبنی بر خروج 7 شرکت سودده از پرتفوی سهام عدالت اعلام می کند، اظهار کرد: حتما در قالب گزارشی اصلاحات دولت اعلام می شود، یا متن اصلاح قانون در قالب طرحی یک فوریتی یا دو فوریتی در اختیار صحن علنی قرار می گیرد.

**معصومه آقاپور رئیس و احمد انارکی محمدی دبیر کمیته شدند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اعضای کمیته بررسی اقدامات اخیر دولت در سهام عدالت، تصریح کرد: اعضای کمیته شامل معصومه آقاپور به عنوان رئیس، احمد انارکی محمدی به عنوان دبیر و محمدحسن نژاد، سیدحسن حسینی شاهرود، عامر کعبی، محمود شکری و علی اکبر کریمی سایر اعضای کمیسیون هستند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: تشکیل کمیته تخصصی اقتصاد دانش بنیان و بررسی لایحه موافقتنامه همکاری‌­های اقتصادی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری لهستان و بررسی لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری سنگاپور اعاده شده از شورای نگهبان در دستورکار کمیسیون قرار گرفت.