۰ نفر

ربیعی: نرخ بیکاری گلستان کاهش می‌یابد

۱۹ فروردین ۱۳۹۶، ۲۱:۳۳
کد خبر: 186595
ربیعی: نرخ بیکاری گلستان کاهش می‌یابد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با اجرای طرح‌های مختلف اشتغالزایی تا پایان سال جاری، 0.8 درصد از نرخ بیکاری گلستان کاهش می‌یابد.

«علی ربیعی» در حاشیه آئین افتتاح متمرکز اینترنت پرسرعت در 669 روستای استان گلستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در هدف‌گذاری طرح اقتصاد مقاومتی، گلستان جزو استان‌های خوب کشور است و در قالب شاخص‌های اقتصادی پیشرفت خوبی داشتیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با اشاره به این‌که برای امسال دو طرح را برای این استان در نظر گرفتیم، افزود: طرح اول مسأله گردشگری جزیره آشوراده و تبدیل آن به یک منطقه گردشگری است و طرح دوم طرح زهکشی اراضی استان است.

ربیعی تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امسال بیکاری در این استان هشت دهم درصد کاهش خواهد یافت. تنها در بخش ITC با سرمایه‌گذاری 2 هزار و 300 میلیارد ریالی که وارد گلستان می‌شود، طی مدت یک سال و نیم حدود 6 هزار شغل ایجاد خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد، در آینده نزدیک در  سه حوزه دیگر اشتغالزایی ایجاد می‌شود که نرخ بیکاری در استان کاهش یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: طرح‌هایی همانند آبزی‌پروری، گردشگری، کشت گلخانه‌ای، خدمات مولد بخش حمل و نقل، صنعت بسته‌بندی و صنعت پوشاک از دیگر طرح‌هایی در استان گلستان است که برای اشتغالزایی این استان آن دنبال می‌کنیم.