۰ نفر

خوانساری:ارز چند نرخی باعث عدم شفافیت است

۲۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۵۹
کد خبر: 181816
خوانساری:ارز چند نرخی باعث عدم شفافیت است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ارز چند نرخی را باعث پرداخت سوبسید به تولید خارجی دانست و گفت: ارز چند نرخی باعث رانت و عدم شفافیت می شود.

 مسعود خوانساری صبح امروز (شنبه) و در نشستی با خبرنگاران در اتاق تهران ارز را شاه کلید اقتصاد کشور دانست و افزود: هیچ گاه بدنبال افزایش نرخ ارز نبودیم و خواستار آن هستیم که نرخ واقعی ارز هرآنچه که هست، ملاک عمل قرار گیرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبِنا، رئیس اتاق بازرگانی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سال گذشته رشد اقتصادی صفر یا حتی کمتر از آن بود ولی در سال جاری رشد اقتصادی به دلیل افزایش تولید نفت و برخی از بخش های صنعت بیش از ٦ درصد شد.

خوانساری در عین حال تصریح کرد رشد اقتصادی هنوز در جامعه محسوس نیست.

وی تصریح کرد: به اعتقاد بخش خصوصی، بخش دولت بزرگ و ناکارآمد است و در بسیاری از مسائل اقتصادی دخالت می کند.

خوانساری به چابک سازی در فرایند صدور و شفافیت کارت های بازرگانی اشاره کرد و افزود: در اتاق تهران پیش از این ۲۲ نفر در بخش صدور کارت های بازرگانی فعال بودند که در سال جاری به هفت نفر کاهش پیدا کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد که در شرایط کنونی صدور کارت های بازرگانی در اتاق تهران در کمتر از ۲۴ ساعت انجام می گیرد و سوء استفاده از این کارت ها به حداقل ممکن کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد که ۵۰ درصد تمدید کارت های بازرگانی در اتاق تهران به صورت غیر حضوری انجام می شود.

خوانساری سیاست اتاق تهران را افزایش تعداد اعضا عنوان کرد و اظهار داشت: ۲ سال پیش تعداد اعضای اتاق بیش از ۱۴ هزار نفر بود که امروز با ۲ هزار نفر افزایش به بیش از ۱۶ هزار نفر رسیده است؛ سیاست ما این است که این رقم را به ۲۰ هزار نفر برسانیم.

رئیس اتاق تهران تصریح کرد در جریان آموزش اجباری متقاضیان دریافت کارت های بازرگانی، حدود ۲۰ درصد موفق به گذراندن آزمون دریافت کارت نمی شوند.

** حضور ۲۰۰ هیات بازرگانی خارجی در ایران پس از برجام

خوانساری درباره حضور هیات های تجاری و اقتصادی خارجی در ایران بعد از امضای برجام گفت: بعد از امضای برجام حدود ۲۰۰ هیات تجاری به ایران سفر کرده اند که اتاق تهران میزبان تعداد ۸۰ هیات از آنها بوده یا مذاکراتی را با آنها برای فعالیت های اقتصادی داشته است.

وی به حضور محمد خزاعی معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در اتاق تهران اشاره کرد و گفت: آقای خزاعی اعلام کردند پس از برجام حدود ۱۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در بخش خصوصی و نهادهای عمومی غیردولتی جذب شده است.