۰ نفر

شافعی: از شوک‌های مثبت اقتصادی استفاده نشد

۱ اسفند ۱۳۹۵، ۲۳:۱۳
کد خبر: 177874
شافعی: از شوک‌های مثبت اقتصادی استفاده نشد

«غلامحسین شافعی» با بیان اینکه برداشت‌ها از اقتصاد مقاومتی متفاوت است گفت: تا وقتی درک مشترکی از اقتصاد مقاومتی به دست نیاوریم، نمی‌توانیم به راهکارهای مورد انتظار دست یابیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی ایران در چهاردهمین جشنواره تولید ملی،‌ افتخار ملی با اشاره به اینکه همه قوای حاکمیتی و نیز بخش خصوصی بر موضوع اقتصاد مقاومتی واقف هستند خاطرنشان کرد: مشکلی که در این رابطه وجود دارد این است که برداشت‌ها از اقتصاد مقاومتی متفاوت است و تا زمانیکه به درک مشترکی از این مسئله نرسیم، نمی‌توانیم به اهداف مورد انتظار دست یابیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با تاکید بر اینکه باید بتوانیم در خصوص هر نوع شوک اقتصادی پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشیم اظهار کرد: باید بتوانیم برخورد با هر نوع شوک اقتصادی در کشور ازجمله مثبت و منفی را پیش‌بینی کنیم و علاوه‌بر این، امکان بازیابی حاصل از این شوک را نیز مدنظر قرار دهیم.

غلامحسین شافعی ادامه داد: کشورهای در حال توسعه همچون ایران به دلیل عدم آمادگی در برخورد با این شوک‌ها، دچار بحران‌های جدی می‌شوند و فرصت‌های بالقوه فراوانی را از دست می‌دهند. بنابراین باید بتوانیم کانون‌های آسیب‌پذیر اقتصاد را شناسایی کنیم و ریسک‌هایی را که در برابر این شوک‌ها وجود دارد، به نحو مطلوب مورد ارزیابی قرار داده تا بتوانیم در مقابله با کانون های آسیب پذیر اقتصادی به درستی عمل کنیم.

شافعی با بیان اینکه متاسفانه در کشور نتوانسته‌ایم در مقابل شوک‌های مثبت و منفی به خوبی عمل کنیم عنوان کرد: متاسفانه در قبال شوک‌های مثبت اقتصادی نیز که به خوبی می‌توانستیم از فرصت‌های پیش آمده استفاده کنیم به درستی عمل نکرده و زمان را از دست دادیم.