۰ نفر

موازی‌کاری سازمان استاندارد به زودی حل می‌شود

۲۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۰۸
کد خبر: 176509
موازی‌کاری سازمان استاندارد به زودی حل می‌شود

رییس سازمان ملی استاندارد از حل موازی کاری این سازمان با سایر سازمان‌ها خبر داد.

نیره پیروز بخت امروز در نشست صبحانه کاری با ریاست اتاق بازرگانی ایران در این باره افزود: در تلاش هستیم تا با موافقت دولت و مجلس، موازی کاری های سازمان استاندارد و سایر سازمان های ذی ربط حل و فصل شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبِنا، رییس سازمان ملی استاندارد با اشاره به اینکه سازمان استاندارد یک سازمان فرابخشی و حاکمیتی است که فعالیت ملی و بین‌المللی دارد، توضیح داد: تا سال ۲۰۱۳ به دلیل بروز برخی مسایل سیاسی نتوانستیم حق عضویت سازمان ایزو را پرداخت کنیم که باعث تعلیق شد اما در سال ۲۰۱۳ با توجه به پرداخت حق عضویت و حل و فصل مسایل سیاسی، رفع تعلیق شدیم.

وی ادامه داد: در سال ۲۰۱۱ رتبه ما در ایزو ۳۱ بود که در سال ۲۰۱۵ به ۲۷ کاهش یافت و براساس اعلام شفاهی که به ما شده، رتبه ایران در سال ۲۰۱۶ در ایزو به ۲۳ رسیده است.

وی با اشاره به دستاورد برجام برای این سازمان گفت: یکی از ظرفیت‌هایی که برای سازمان استاندارد بعد از برجام ایجاد شد، عضویت سازمان استاندارد و امضای موافقنامه با مجمع اعتبارات بین‌المللی بود.

به گفته‌ پیروزبخت با امضا این موافقت‌نامه، گواهی تایید صلاحیت سلامت در ۷۰ کشور که اغلب کشورهای پیشرفته هستند، قابل قبول است.

همچنین وی در ادامه درباره نقش سازمان ملی استاندارد گفت: امیدواریم تا سازمان استاندارد به عنوان یک سازمان زیرساختی نه یک سازمان مچ گیر پذیرفته شود.

 غلامحسین شافعی نیز در این جلسه گفت: در گذشته نگاه به سازمان ملی استاندارد به مانند یک پلیس بود اما خوشبختانه در حال حاضر نگاه ها تغییر کرده است.

رییس اتاق بازرگانی ایران با شاره به موازی کاری سازمان استاندارد با سازمان های دیگر ادامه داد: این موضوع مهمترین مشکل این سازمان است که باید رفع شود زیرا برای تصمیم گیری مردم و سازمان های دیگر مشکلاتی ایجاد کرده است.

وی دامه داد: به عنوان مثال موازی کاری سازمان استاندارد، سازمان بهداشت و درمان و قرنطینه باعث بروز مشکلاتی برای فعلان اقتصادی به ویژه صادرکنندگان شده است.

به گفته شافعی سازمان استاندارد در بحث اصل ۴۴ و واگذاری به بخش خصوصی عملکرد خوبی داشته است که به نفع اقتصاد و تجار است.