۰ نفر

آخوندی:پاسخ تقاضای مسکن باید در دل بافت‌های شهری داده شود

۲۱ بهمن ۱۳۹۵، ۲۱:۱۱
کد خبر: 175850
آخوندی:پاسخ تقاضای مسکن باید در دل بافت‌های شهری داده شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: پاسخ تقاضای مسکن مردم باید در دل بافت های شهری که دارای تاریخ و هویت است، داده شود.

عباس آخوندی امروز (21 بهمن) در حاشیه بازدید از تکیه تاریخی معاون الملک کرمانشاه در جمع خبرنگاران با تاکید بر ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده شهری، گفت: همواره تاکیدم در زمینه ساخت مسکن، توسعه مسکن در بافت‌های تاریخی و دارای هویت است، بافت‌هایی که می‌تواند سبک زندگی اصلی ما را به ما یادآوری کند. بر همین اساس بهسازی و بازآفرینی بافت‌های شهری همواره رویکرد اصلی ما بوده و فعالیت‌های خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی تصریح کرد: نکته اصلی که در این زمینه باید به آن توجه شود بحث بازگرداندن منزلت اجتماعی به این بافت‌ها است، زیرا در گذر تاریخ این بافت‌ها منزلت خود را از دست داده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی کرمانشاه خاطرنشان کرد: به جای اینکه دنبال تک بنا برویم، باید سعی کنیم فضای عمومی در بافت‌های شهری ایجاد کنیم و اگر این اتفاق رخ دهد مردم به این بافت‌ها برمی گردند و امکان سکونت با آرامش بیشتر در این بافت‌ها مهیا می شود.

آخوندی از ارائه تسهیلات بهسازی بافت‌های فرسوده خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر برای بهسازی بافت های فرسوده تسهیلات با نرخ سود یازده درصد برای یک نفر تا 60 میلیون تومان و برای زوجین تا 120 میلیون تومان پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: پاسخ تقاضای مسکن مردم باید در این بافت‌ها داده شود و باید توسعه مسکن در این بافت‌ها دارای هویت پیگیری شود.