۰ نفر

تحقق ۹۴ درصد از منابع دولت

متن کامل گزارش تفریغ بودجه۹۴

۱۲ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۱۳
کد خبر: 173944
متن کامل گزارش تفریغ بودجه۹۴

گزارش تفریغ بودجه سال ۹۴ در صحن علنی مجلس قرائت شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، عادل آذر امروز ( سه شنبه 12 بهمن) به منظور ارایه گزارش تفریغ بودجه سال 94 در صحن علنی مجلس حضور یافت.

عادل آذر در قرائت گزارش تفریغ بودجه سال 94 گفت: گزارش تفریغ بودجه سال 94، بیست و هفتمین گزارش تفریغ بودجه پس از پیروزی انقلاب اسلامی است، این گزارش با استناد به اصل 55 قانون اساسی و ماده 221 آئین نامه داخلی مجلس در موعد مقرر قانونی تهیه شده است.

رئیس دیوان محاسبات کشور افزود: دیوان محاسبات کشور با انجام اقدامات کارشناسی طی 270 روز از ابتدای اردیبهشت تا پایان دی ماه هر سال نسبت به حسابرسی دستگاه های اجرایی بررسی بیش از 5 هزار گزارش واصله در خصوص تبصره های ماده واحده قانون بودجه کل کشور بررسی گزارش های تلفیقی تعداد 174 تبصره، بند، جزء در کارگروه فنی و حقوقی گزارش تفریغ بودجه و ماده واحده آن را در 456 صفحه تهیه کرده است.

وی تاکید کرد: گزارش تفریغ بودجه کل کشور با هدف ارزیابی ایفای مسئولیت پاسخگویی مالی و عملیاتی بخش عمومی از نظر رعایت قوانین و مقررات و محدودیت های بودجه ای توسط دستگاه های اجرایی استفاده کننده از بودجه تهیه شده است.

عادل آذر افزود: یکی از مهم ترین گزارش های سال، تفریغ بودجه سالانه است و برای اینکه این گزارش مفید باشد سعی شده حتی الامکان با زبان کاربردی گزارش تهیه شود بنابراین متن تهیه شده دارای بندها و موارد خاصی است که تقاضا می شود نمایندگان مجلس به این موارد توجه کنند.

رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: در بخش منابع و مصارف سال 94 و میزان تحقق آن مواردی تهیه شده است که مهم ترین آن میزان پیش بینی و تحقق بودجه سال 94 کل کشور در جدول شماره یک آمده است که براساس این جدول میزان منابع پیش بینی شده پس از اعمال موارد قانونی قالب بر 836 هزار، 691 میلیارد تومان بوده که حدود 94 درصد آن محقق شده است.  

متن کامل گزارش تفریغ بودجه سال 94 در لینک زیر قابل مشاهده است:

نمایش فایل