۰ نفر

مغایرت طرح مذکور با حضور فعال زنان در عرصه های اجتماعی

واکنش رییس فراکسیون امید به طرح بازنشستگی ۲۰ ساله بانوان

۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۶:۱۹
کد خبر: 172584
واکنش رییس فراکسیون امید به طرح بازنشستگی ۲۰ ساله بانوان

رئیس فراکسیون امید دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح بازنشستگی ۲۰ ساله بانوان گفت:من شخصا موافق این طرح نبودم و به آن رای ندادم.

محمد رضا عارف،رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان و رئیس فراکسیون امید دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، با اشاره به موضوع طرح بازنشستگی ۲۰ ساله بانوان بدون در نظر گیری شرط سنی آنان اظهار داشت:موضوع مورد بحث یک بند خاص از برنامه ششم توسعه است که متاسفانه در روند طی شده در این طرح دولت آن نگاه قوی مورد انتظار را نداشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اصلاحات، وی ادامه داد: به دلیل عدم وجود همین نگاه قوی لایحه این برنامه که حدود ۴۴ یا ۴۵ ماده بود تبدیل شد به قانونی با وجود ۱۴۴ یا ۱۴۵ ماده که البته هنوز نظر نهایی شورای نگهبان اعلام نشده و ما باید منتظر اعلام نظرات این شورا باشیم تا متوجه شویم چه موادی از این قانون نیاز به اصلاحات دارد و چه موادی نیاز به تغییر ندارد.

رئیس شورای عالی سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان با تاکید بر عدم هماهنگی طرح بازنشستگی ۲۰ ساله بدون در نظر گیری شرط سنی با فراکسیون امید بیان کرد:موضع اتخاذ شده پیرامون این طرح،موضع فراکسیون امید نبود و افرادی که به ایراد نظر پیرامون آن پرداختند صرفا نظرات شخصی خود را بیان کردند.

وی ادامه داد: طرح نامبرده میتواند هم نکات مثبت به همراه داشته باشد و هم میتواند نکات منفی را نیز به همراه داشته باشد اما من شخصا موافق آن نبودم و به طرح بازنشستگی ۲۰ ساله بانوان بدون در نظر گیری شرط سنی آنان رای مثبت ندادم.

عارف با تشریح دلایل مخالفت خود با طرح مذکور اظهار داشت:در زمانی که ما شعار و هدف خود را حضور هرچه فعال تر و بیشتر بانوان در عرصه های مدیریت و اجرایی کشور قرار میدهیم،ضرورتی ندارد بانوان را پس از ۲۰ سال فعالیت شغلی بدون در نظر گیری شرط سنی آنان بازنشسته کنیم.

وی افزود: به هرحال توصیه شخصی من به بانوان در صورت موافقت شورای نگهبان با این طرح و قانون شدنش آن است که به طرح نامبرده تن ندهند و همچنان به حضور فعال خویش در عرصه های مدیریت و اجرایی کشور ادامه دهند و نقش خود را گسترش دهند.

تدوین برنامه های کوتاه مدت و میان مدت برای مقابله با حوادث نظیر پلاسکو

رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان با اشاره به موضوع حادثه غم بار پلاسکو و برنامه ها به منظور جلوگیری از تکرار این قبیل فجایع بیان کرد:کارگروهی تشکیل شد تا با تدوین ۲ برنامه کوتاه مدت و میان مدت و پیش بینی راهکارهایی از تکرار این قبیل فجایع جلوگیری به عمل آید.

عارف افزود:در برنامه کوتاه مدت مسئله بر سر پیش بینی بودجه به منظور ترمیم بافت های فرسوده و افزایش تجهیزات ایستگاه های آتش نشانی و به طور کلی امدادگران است.

وی در خاتمه با اشاره به اقدامات بلند مدت که نیاز به انجام دارد اظهار داشت:اقدامات بلند مدت شامل اقدامات قانونی است.