۰ نفر

مذاکره با شرکت‌های متعدد برای صادرات نرم‌افزار

برجام، فضای جدیدی برای فعالیت شرکت‌های خارجی فراهم کرد

۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۳۳
کد خبر: 172142
برجام، فضای جدیدی برای فعالیت شرکت‌های خارجی فراهم کرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بعد از برجام و لغو تحریم های هسته ای، فضای جدیدی برای همکاری این وزارتخانه با شرکت های خارجی فراهم شده است.

محمود واعظی روز پنجشنبه در حاشیه جلسه شواری اداری استان زنجان در جمع خبرنگاران افزود: پیش از لغو تحریم ها وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت های خصوصی، اپراتورهای تلفن همراه و مخابرات فقط با یک کشور خارجی و 2 شرکت آن در ارتباط بودند. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی تاکید کرد: هم اکنون در حال مذاکره با شرکت های متعددی هستیم تا قیمت را کاهش و کیفیت را افزایش دهیم که این مساله موجب می شود تا بهتر بتوان اقدامات لازم برای صادرات نرم افزار را انجام داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: قرارداد ماهواره سنجشی را امضا کرده ایم و برای امضای قرارداد ماهواره مخابرات بومی در حال مذاکره هستیم.

واعظی اظهارکرد: با فضای جدید ایجاد شده، مشکل و محدودیتی برای فعالیت های خارجی نداریم و هم اکنون فضای خوبی برای فعالیت شرکت های دانش بنیان در کشور فراهم شده است.

وی، درباره مصوبه دولت مبنی بر تبدیل زنجان به قطب الکترونیک در سفر رئیس جمهوری به این استان، افزود: قطب الکترونیک با صنایع مختلفی از جمله انواع برق، مخابرات و فناوری اطلاعات مرتبط است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: قرار شد وزارت صنعت، معدن و تجارت مسئول پیگیری این مصوبه در استان زنجان باشد و بخشی که مربوط به IT و ICT است را این وزارتخانه انجام دهد.

واعظی تاکید کرد: طراحی و برنامه ریزی باید توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شود و هر آنچه که برای وزارت ارتباطات تعیین شود انجام خواهیم داد.

*** رشد مثبت در شاخص های مختلف باید تبدیل و ترجمه به معیشت مردم شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران گفت: رشدهای مثبت بخش های اقتصادی، فرهنگی، کشاورزی، خدمات و دیگر موارد باید تبدیل و ترجمه به معیشت مردم شود چرا که مردم نمی توانند با عدد و رقم ارتباط برقرار کنند.

محمود واعظی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان زنجان گفت: مردم وقتی ایجاد شغل برای فرزندانشان را می بینند، رونق اقتصادیرا بهتر متوجه خواهند شد.

وی تاکید کرد: به ما گلایه می کنند مسئولان دولت تدبیر و امید کمتر با مردم صحبت می کنند برخی بر این فکر هستند که این مساله یعنی رئیس جمهوری، وزرا یا استانداران درحالی که دولت، همه مسئولان محسوب می شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران گفت: خداوند به ما توفیق داده است تا در رده های مختلف دستگاه های اجرایی خدمتگزار مردم باشیم.

واعظی با بیان اینکه قبول دارم روابط عمومی دستگاه های اجرایی در سراسر کشور ضعیف هستند، افزود: این مساله ارثی است که از سه و نیم سال گذشته به ما رسید، مشکلات آنقدر زیاد بود که تصمیم به آوار برداری و بسترسازی برای انجام فعالیت ها گرفتیم و کمتر وقتی برای فکر کردن به تبلیغ داشتیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران گفت: همه مسئولان در وزارتخانه های مختلف علاوه بر مسئولیت خود، وظیفه دارند تا مردم را به آنچه که خدمتگزاران برای آنها انجام می دهند، امیدوار کنند.

واعظی یادآورشد: ارائه خدمات در استان و شهری متعلق به گروه خاص و یا دولت نیست چرا که خدمات ارائه شده در حوزه وزارت ارتباطات فقط دولت نیست و بخش قابل توجهی توسط بخش خصوصی محقق شده است.

وی ادامه داد: رسانه ها، صدا و سیما و فضاهای مجازی باید اقدامات انجام شده برای مردم را بیان کنند و مردم در جریان برنامه ها و فعالیت ها قرار بگیرند تا ضعف اطلاع رسانی در خدمات ارائه شده جبران شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران گفت: مردم باید در جریان سیاست ها، عملکردها و فعالیت های کل کشور قرار بگیرند این اطلاعات مردم را قانع و راضی می کند که خدمتگزاران برای آنها در تلاش هستند.

واعظی اظهارکرد: کسی نمی تواند ادعا کند که هر آنچه که مورد نیاز مردم بوده را محقق کرده است چرا که به سوی این هدف در حرکت هستیم و بخشی از نیازها محقق شده و برای تحقق بخش دیگر نیز تلاش می کنیم.

وی، سیاست دولت تدبیر و امید را تحقق انسجام، آرامش و وحدت ملی داخلی در بین همه بخش های کشور بیان کرد و ادامه داد: قوای سه گانه زیر نظر رهبر فرزانه انقلاب به وظایف خود بپردازند، مساله اخلاق و توجه به مسائل و اندیشه دینی و فرهنگ بسیار مهم محسوب می شود و تلاش بر این بوده تا در این فضا فعالیت شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران گفت: امروزه کشور انسجام، وحدت و امنیت دارد که باید نخست قدردان هوشمندی ولی امر مسلمین باشیم چرا که با این مقوله به همه مسائل داخلی و خارجی توجه دارند و تحقق امنیت از سوی دیگر توسط نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و سپاه محقق شده است که باید قدردان این همکاری ها باشیم.

واعظی، ایران را کشوری امن در منطقه ای نا امن بیان کرد که کشورهای پیرامون با بی ثباتی و فعالیت های تروریستی مواجه هستند، تاکید کرد: توانستیم در سایه امنیت به توسعه اقتصادی برسیم و جایگاه خود را در منطقه و عرصه بین الملل حفظ کنیم.

وی تاکید کرد: دولت باید در زمینه اشتغال و اقتصاد بیش از این تلاش کند، طی سه سال و نیم گذشته دولت موفقیت های قابل توجهی در همه بخش ها از جمله اقتصادی داشت اما به دلیل تحریم و محدودیت نتوانستیم آنچه را که هدف گذاری کردیم به دلیل محدویت مالی و فشار بین المللی به دست آوریم و در رسیدن به هدف نیز گام های بلندی برداشته شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران گفت: تورم 40 درصدی به زیر هشت درصد رسیده است و این مساله ای مهم برای برنامه ریزان اقتصادی به شمار می رود.

وی ابراز کرد: خوشبختانه با دستاوردهای برجام و برنامه ریزی بخش خصوصی، دولت و مجلس، امسال سال رونق است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران گفت: شاخص ها در بخش های مختلف صنعت، خدمات، کشاورزی، اقتصادی از منفی 6.8 درصد امروز به بیش از مثبت هفت درصد ارتقا یافته است و این شاخص ها بیانگر حرکت و فعالیت دولت است.

واعظی هدف دولت را حرکت به سمت ایجاد اشتغال دانست و یادآورد: ایجاد اشتغال یکی از هدف های اساسی دولت است که درصدد هستیم با رونق کسب و کار در بخش خصوصی ایجاد شغل کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران گفت: خوشبختانه طی یک سال گذشته توانستیم 700 هزار شغل خالص ایجاد کنیم و این میزان در مقابل بیکاری انباشته شده از هشت سال گذشته نمی تواند تحول به وجود آورد چرا که باید سالانه 800 هزار شغل ایجاد شود تا اقدامات به خوبی قابل مشاهده شود.

واعظی ادامه داد: فضای آرام در اقتصاد و رونق ایجاد و برنامه ششم توسعه در چارچوب اقتصادی مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر انقلاب تدوین شده است.

وی به یک ساله شدن برجام اشاره کرد و یادآورشد: برجام دستاوردی متعلق به کل نظام است و این نگاه غلط تلقی می شود که متعلق به دولت یازدهم است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران گفت: اگر دستاوردهای برجام مخدوش، تضعیف و یا به آن حمله شود به دولت حمله کرده اند چرا که برجام حاصل کار جمعی محسوب می شود که در ایران انجام شده است.

واعظی اظهارکرد: تیم مذاکر کننده ایرانی با هوشمندی و هدایت رهبر در طول 30 ماه توانستند با اقتدار بر سر میز مذاکره در برابر همه قدرت ها مذاکره کنند.

وی، نکته مهم دیگر در موفقیت برجام را مقاومت مردم در مقابل همه تحریم ها و عدم عقب نشینی آنان ذکر کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران گفت: تیم مذاکره کننده ایرانی تمام تلاش خود را کردند تا حقوق ایران را از طرف مقابل بگیرند.

واعظی با بیان اینکه دشمن، دشمن است، اظهارکرد: از زمان انقلاب آمریکا از تفکر اسلام ناب هراس داشت و صدور انقلاب و به بیداری اسلامی حمله می کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران گفت: اگر جریان های سیاسی به دلیل مساله انتخابات به دستاوردهای برجام حمله و یا آن را مخدوش کنند به کلیت نظام حمله کرده اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، به فقدان مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و افزود: این مرحوم در طول عمر با عزت خود قبل از انقلاب و بعد از آن برای ملت گرانقدر الهام بخش بود و بعد از انقلاب اسلامی در همه عرصه ها مسئولیت های محول شده را به نحو احسن انجام دادند.

وی با تاکید بر اینکه تاریخ معاصر ایران اسلامی را نمی توانیم بدون این مرحوم بنویسیم، افزود: فقدان آیت الله هاشمی به عنوان مشاور و یار رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و همراه ملت ایران سخت است و تشییع جنازه و تمام مراسم ارتحال ایشان در سراسر کشور نشان دهنده فهم و درک بالای مردم از خدمتگزار خود بود.