۰ نفر

درآمد گمرک ۴۰ درصد افزایش یافت

رونمایی از ۱۰۰ پروژه جدید دولت

۲۸ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۴۷
کد خبر: 171218
رونمایی از ۱۰۰ پروژه جدید دولت

وزیر اقتصاد با اعلام افزایش ۴۰ درصدی درآمد گمرکات در سال جاری گفت: در ۱۰۰ روز آینده هر روز یک پروژه دولت معرفی خواهد شد.

 علی طیب‌نیا صبح امروز در مراسم افتتاح سامانه جامع پنجره واحد تجارت فرامرزی با بیان اینکه این پنجره شرایط جدیدی را ایجاد می‌کند، گفت: تسهیل تجاری و ارائه قیمت‌های بهتر، تدوین مقررات و آسان سازی فعالیت‌های تجار ایرانی و همچنین بسترسازی مناسب تجارت خارجی کشور از ظرفیت‌های این سامانه است.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبِنا، وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهارداشت: سامانه از زمان ایجاد تا به امروز توفیقات خوبی در انجام عملیات گمرکی داشته و همچنین ارتباطات گمرک با سایر دستگاه‌ها به صورت برخط شده و کمک کرده تا اقدامات و عملیات گمرکی در زمان بسیار کوتاهی صورت گیرد.

طیب نیا با اشار به اینکه درآمد گمرک در سال اول به کارگیری این سامانه که سال ۹۳ بود، ۸۶ درصد افزایش داشت، افزود: بهبود درآمد و حقوق ورودی گمرکات در سال‌های بعد نیز ادامه یافت.

وی با اعلام افزایش درآمد ۴۰ درصدی گمرکات در سال جاری گفت: همچنین از حجم قاچاق به صورت چشمگیری کاسته شده و امروز در گمرک می‌دانیم که کالا از زمان بارگیری در مبدا و تا ورود به کشور و رسیدن به مقصد چه مسیری را طی کرد و تمامی این اطلاعات در سامانه گمرکی موجود است.

وزیر اقتصاد ادامه داد: همچنین ارتباط گمرک با سایر دستگاه‌های نظارتی برقرار شده و این موضوع کمک می‌کند تا کنترل و جلوگیری از قاچاق در شرایط بهتری انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه زمان ترخیص کالا در گمرک دو روز شده و به حداقل رسیده است، بیان کرد: طی بیش از سه سال از فعالیت دولت تدبیر و امید، وزارت اقتصاد اقدامات موثری در زمینه بهبود محیط کسب و کار و ارتقاء شفافیت انجام داده است.

طیب نیا یک خبر جدید اعلام کرد و گفت: تصمیم گرفته شد تا در ۱۰۰ روز آینده هر روز یکی از پروژه‌های دولت اعلام شود.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: برای بهبود عملکرد سامانه گمرکی باید اقدامات دیگری صورت گیرد و اعتقاد بر این است که مقابله با فساد در محیط کسب و کار جز استفاده از اطلاعات و ارتباطات امکانپذیر نیست.

طیب نیا همچنین از اصلاح رویه‌ها و اقدامات در گمرکات خبر داد و افزود: امروز ارتباط بین افراد واردکننده و صادرکننده قطع و کارها سیستمی شده است.