۰ نفر

واعظی: راه آهن ایران یک ماه دیگر به جمهوری آذربایجان و روسیه متصل می‌شود

۲۵ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۳۸
کد خبر: 170569
واعظی: راه آهن ایران یک ماه دیگر به جمهوری آذربایجان و روسیه متصل می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ضرورت اهتمام جدی برای صادرات از سوی البرز به کشورهای روسیه و جمهوری آذربایجان، گفت: حدود یک ماه آینده راه آهن آستارا به جمهوری آذربایجان و روسیه متصل می شود که از این طریق حمل و نقل بسیار ارزان خواهد شد.

محمود واعظی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان البرز که ظهر شنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با قدردانی از حضور گسترده مردم در مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: مذاکراتی درمورد تعرفه ها با 5 کشور صورت گرفته است؛ با کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا نیز 3 دور مذاکره و اقلام مشخص شده و تا اردیبشهت ماه این تفاهم نامه امضا می شود که کالاهای ایران با تعرفه های پایین صادر شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، واعظی گفت: استان البرز نیز دارایی های خود در بخش صادرات را ارائه دهد و بررسی های لازم در این خصوص صورت گیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: اهتمام مسئولان استان برای برگزاری جلسات اقتصاد مقاومتی و تسهیل و رفع موانع تولید جای قدردانی دارد.

وی با اشاره اینکه بخش خصوصی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و همواره مورد مطالبه مسئولان استان بوده است، در عین حال گفت:‌ البته بخش خصوصی نباید انتظار حل تمام مشکلات خود را داشته باشد.

واعظی تاکید کرد: دولت موظف به حمایت و ایجاد بستر مناسب برای فعالیت بخش خصوصی است اما طبق قوانین برخی از درخواست های بخش خصوصی منطقی نیست، چراکه انتظار دارند مالیات از آنها اخذ نشود، بنابراین نمی توان در این رابطه خارج از مقررات عمل کرد.

این مسئول افزود: برخی از مشکلات مطرح شده در استان قابل حل بوده و مشکلات بزرگ تر نیز به ستاد اقتصاد مقاومتی کشور ارجاع داده شده و حل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اختیارات بسیاری به مسئولان استانی تفویض شده است، اضافه کرد: در جلسات متعدد با حضور رییس جمهوری و وزیر کشور مقرر شده که بخش بزرگی از وظایف و اختیارات وزیران برای تصمیم گیری به استان ها داده شود.

**ضرورت گسترش فعالیت های دولت الکترونیک

واعظی گفت: درباره بروکراسی های نادرست و عدم استقبال از دولت الکترونیک تاکنون به خوبی عمل نشده و تعاملات لازم برای راه اندازی این امکان صورت نگرفته که نیاز به یک عزم ملی دارد.

وی افزود: باید تمامی امور کشور بنا به بندهای اقتصاد مقاومتی به بخش خصوصی و مردم سپرده شود، ولی در حواشی همچنان امور به بخش های وابسته به دولت سپرده می شود.

وزیر ارتباطات عنوان کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری نباید برخورد تبلیغاتی با اهداف اقتصاد مقاومتی صورت گیرد.

وی گفت: با راه اندازی صادرات بخش بزرگی از مشکلات استان رفع می شود بنابراین باید حمل و نقل، بازاریابی و تخفیف در تعرفه ها مد نظر قرار گیرد.

**فرودگاه پیام در خدمت رونق اقتصادی کشور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره فرودگاه پیام در استان البرز نیز گفت:‌ نگاه وزارت ارتباطات به این مجموعه این است که مجموعه در اختیار رونق اقتصادی کشور است و در این زمینه درصدد تسریع در بهره برداری از پایانه اقتصادی هستیم و هر گونه اقدامی در این خصوص که مورد درخواست استان البرز باشد، انجام می شود.

وی با اشاره به ضرورت راه اندازی پنجره واحد گفت: باید برای تسریع در روند این کار و ایجاد دولت الکترونیک در البرز به عنوان پایلوت اجرایی شود.

**کمبود آب در کشور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به کمبود آب در کشور اشاره کرد و گفت:‌ این معضل به دغدغه بزرگی تبدیل شده که در این رابطه درصدد اتخاذ تصمیم های اساسی هستیم.