۰ نفر

پیشرفت ۶۰ درصدی دو خطه کردن راه‌آهن بندرعباس – اصفهان

۱۷ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۳۴
کد خبر: 168978
پیشرفت ۶۰ درصدی دو خطه کردن راه‌آهن بندرعباس – اصفهان

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت ارتقای ظرفیت حمل و نقل ریلی و جاده‌ای کشور، از پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی طرح دو خطه کردن راه‌آهن بندرعباس- اصفهان خبر داد.

عباس آخوندی در پایان سفر خود به استان یزد در جمع خبرنگاران در مورد دستاوردهای سفر خود به استان، اظهار کرد: طرح تفت به سمت سورمق یک کریدور جنوب غربی به سمت شمال شرقی است که ۱۹۲ کیلومتر بود و خوشبختانه بخش عمده‌ای از این طرح زیر بار است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی افزود: با این وجود ۴۴ کیلومتر هم در منطقه علی آباد که شاید تنها منطقه برفگیر و سردسیر استان یزد باشد اجرا نشده بود و خوشبختانه در این سه ساله این پروژه اجرا شد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به این که این طرح در منطقه کوهستانی و صعب العبور بود، گفت: این طرح یکی از طرح های بسیار مهم برای کریدور ملی ایران بود که نقش مهمی در توسعه استان یزد هم دارد.

آخوندی افزود: این طرح در جهت تسهیل تجارت، حمل و نقل و همچنین کاهش تصادفات اجرایی شد و خوشبختانه زمینه توسعه استان و کشور را بیش از پیش فراهم کرده است.

این مقام مسئول بیان کرد: در حوزه راه آهن هم دو طرح بسیار مهم داشتیم که یکی طرح بافق به سمت اصفهان که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، چرا که ما از بندرعباس به سمت بافق را دو خطه داریم، ولی از بافق به سمت اصفهان که یک گلوگاه بسیار بزرگ در حوزه راه آهن ما است راه آهن تک خطه بود.

وی  در پایان افزود: در سفر پیشین رئیس جمهوری هم برنامه‌ریزی کردیم که این مسیر دو خطه شود که عملیات آغاز شد و امروز بیش از ۶۰ درصد این طرح پیشرفت دارد.