۰ نفر

همکاری غول صنعتی کره جنوبی در توسعه تاسیسات پالایشگاهی با ایران

۱۰ دی ۱۳۹۵، ۹:۲۷
کد خبر: 167556
همکاری غول صنعتی کره جنوبی در توسعه تاسیسات پالایشگاهی با ایران

شرکت «دائه لیم اینداستریال» غول صنعتی و سازندگی کره جنوبی اعلام کرد که در زمینه توسعه تاسیسات پالایشگاهی با جمهوری اسلامی ایران همکاری می‌کند.

شرکت کره ای روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که موفق شده است با ایران در زمینه توسعه طرح های پالایشگاهی به ارزش یک میلیارد و 900 میلیون دلار به توافق برسد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، این شرکت خاطر نشان کرده که درخواست قرارداد مربوط به بهبود و توسعه پالایشگاه اصفهان را واقع در 400 کیلومتری جنوب تهران دریافت کرده است.

این طرح ظاهرا برای چهار سال اجرا خواهد شد و خبرگزاری یونهاپ از قول شرکت صنعتی و سازندگی کره ای آورده است که قرارداد رسمی را طرفین ماه آینده میلادی امضا خواهند کرد.

اگر این قرارداد امضا شود بزرگترین و باارزش ترین قراردادی خواهد بود که پس از برجام یک شرکت کره ای با جمهوری اسلامی ایران امضا می کند.

هدف از انجام این همکاری، کاهش تولید نفت کوره و افزایش تولید محصولات با ارزش افزوده مانند بنزین و گازوئیل و همچنین بالا بردن استاندارد محصولات عنوان شده است.

انتشار این خبرها در رسانه های گروهی کره جنوبی مبنی بر افزایش همکاری دو طرف باعث شد تا سهام «دائه لیم» امروز (جمعه) در بورس این کشور نزدیک به 2 ممیز 66 درصد افزایش یابد.

ایران و کره جنوبی سال 1962 میلادی روابط رسمی برقرار کرده اند و از آن زمان بتدریج «دائه لیم اینداستریال» یکی از پیشروترین شرکت های سازندگی در همکاری با تهران بوده است.

اولین قرارداد رسمی دو کشور در سال 1975 میلادی امضا شد و پس از آن دهها طرح را این شرکت کره ای در کشورمان به ارزش چهار میلیارد و 550 میلیون دلار اجرا کرده است.

شرکت کره ای همچنین در بخش دیگری از بیانیه خود افزوده است: به دلیل غنی بودن منابع انرژی از جمله نفت و گاز ایران بزودی قراردادهای دیگری با تهران امضا خواهد کرد.