۰ نفر

شناسایی ۳۱ محدوده امید بخش معدنی در خراسان جنوبی

۵ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۳۲
کد خبر: 166514
شناسایی ۳۱ محدوده امید بخش معدنی در خراسان جنوبی

مدیرعامل سازمان توسعه نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با اشاره به انجام کار اکتشافی در ۶۰ هزار کیلومتر از وسعت خراسان جنوبی گفت:۳۱ محدوده امید بخش معدنی در این استان شناسایی شده است.

 مهدی کرباسیان روز گذشته (۴ دی) در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در کشور اتفاق افتاده است، اظهارکرد: ۶۰ هزار کیلومتر مربع کار اکتشافی در خراسان‌جنوبی آغاز شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد استان تحت پوشش کار اکتشافی قرار گرفته است، افزود: عملیات اکتشافی از سال ۱۳۹۳ شروع شده و در حال حاضر تعدادی از محدوده‌ها پیشرفت بسیار خوبی داشته‌اند.

مدیرعامل سازمان توسعه نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ادامه داد: تاکنون ۱۷ محدوده امید بخش توسط ایمیدرو و ۱۴ محدوده امید بخش توسط شرکت تهیه و تولید در خراسان‌جنوبی شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه پنج قانون مالی سرب و روی، طلا، سنگ و آهن حوزه طبس کار انجام شده است، عنوان کرد: در سال گذشته شرکت تهیه و تولید ۵۱ هزار متر حفاری داشته است.

کرباسیان با اشاره به اینکه ذخیره قطعی شهرستان طبس ۴۵۰ میلیون تن افزایش پیدا کرده است، افزود: شرکت سیلیس با ۸۰ درصد کار بخش خصوصی و ۲۰ درصد کار در بخش دولتی در استان به ثبت رسیده است.

آزادسازی محدوده‌های معدنی خراسان‌جنوبی در بهمن ماه

جعفر سرقینی، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز اظهار کرد: از ۴۸ میلیارد تن ذخیره اثبات شده در کشور دو میلیارد تن سهم استان خراسان‌جنوبی بوده است.

وی با بیان اینکه از ۱۲۲ هزار اشتغال صنایع در کشور ۹ هزار اشتغال در استان خراسان جنوبی بوده است، افزود: متاسفانه از پتانسیل استان به خوبی استفاده نشده و باید بخش خصوصی را بیشتر دخالت داد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه محدوده‌های معدنی استان خراسان‌جنوبی از بهمن ماه امسال آزادسازی خواهد شد، خاطرنشان کرد: علاقمندان برای فعالیت در این محدوده‌ها می‌توانند به سامانه کاداستر و پرتال وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه کنند.