۰ نفر

کاهش ۶۷ درصدی قدرت خرید بازنشستگان در دولت قبل

۲۲ آذر ۱۳۹۵، ۱:۵۶
کد خبر: 163757
کاهش ۶۷ درصدی قدرت خرید بازنشستگان در دولت قبل

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور اعلام کرد: در دولت قبل، حقوق بازنشستگان مطابق با نرخ تورم و براساس قانون افزایش نیافته بود

همین امر موجب شد تا در سالهای 85 تا 92 افزایش حقوق پرداختی به بازنشستگان از نرخ تورم پایین تر باشد و قدرت خرید بازنشستگان در این برهه 67 درصد کاهش پیدا کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، محمود اسلامیان درشورای هماهنگی مدیران دستگاههای زیرمجموعه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در هرمزگان که با حضور مدیرکل امور استانهای وزارت تعاون برگزار شد، اظهار داشت:خوشبختانه دولت فعلی نرخ تورم را کاهش داده که این موضوع سبب شده تا افزایش حقوق بازنشستگان در این سه سال اخیر متناسب با نرخ تورم شود اما ضایعه سال های گذشته همچنان باقی است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: با وجود سازماندهی صندوق بازنشستگی کشوری اما همچنان مشکلاتی در حوزه بازنشستگان وجود دارد که امیدواریم با درایت مسئولان دولتی رفع شود. 

اسلامیان با اشاره به تخصیص اعتبار شش هزار میلیارد تومانی دولت به صندوق بازنشستگی ، گفت: کف حقوق بازنشستگان از 750 هزار تومان به 900 هزار و سپس به یک و نیم میلیون تومان افزایش یافته و ضریب 12 درصد لحاظ شده که امیدواریم این افزایش پلکانی حقوق در سال های آینده هم ادامه یابد تا کمبود سال های گذشته، جبران شود.

اسلامیان با اشاره به افزایش وام قرض الحسنه بازنشستگان به منظور رفاه حال آنها از 20 میلیون به 30 میلیون ریال ، تصریح کرد: امسال به 250 هزار نفر از بازنشستگان کشوری به قید قرعه این وام پرداخت می شود که تاکنون بیش از 400 هزار نفر برای دریافت این وام نام نویسی کرده اند.

در این نشست مدیران واحدهای تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هرمزگان به بیان نقطه نظراتشان در جهت بهبود امور پرداختند.