۰ نفر

اعزام نیروی کار ماهر ایرانی به عمان

۱۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۴۵
کد خبر: 163056
اعزام نیروی کار ماهر ایرانی به عمان

وزرای کار ایران و عمان بر سر آموزش و تبادل نیروی انسانی با هم توافق کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، علی ربیعی و عبدالله بن‌ناصر عبدالله البکری، وزیر نیروی کار عمان در حاشیه سومین روز از شانزدهمین نشست سه‌جانبه منطقه‌ای آسیا و اقیانوس آرام سازمان بین‌المللی کار، تسهیل شرایط برای ورود بنگاههای اقتصادی و سرمایه‌گذاران ایرانی به این کشور را مورد تاکید قرار دادند.

همکاری‌های دوجانبه در عرصه سازمان‌های بین‌المللی و حمایت دو کشور از مواضع یکدیگر در این سازمانها از محورهایی بود که از سوی دو وزیر ایرانی و عمانی مورد تاکید قرار گرفت؛ این در شرایطی است که اعزام نیروی کار ماهر ایرانی در حوزه‌های گردشگری، معدن، صنعت، شیلات و حمل و نقل از محورهایی بود که دو طرف در مورد آن به توافق رسیدند.

در این دیدار، وزیر نیروی انسانی عمان از آموزش نیروی کار این کشور توسط ایران استقبال کرد و توسعه مهارت‌های آموزشی و تربیت مربی موردنیاز عمان توسط ایران مورد توافق قرار گرفت.

گشودن دروازه‌های عمان به روی شرکت‌ها و بنگاههای اقتصادی و سرمایه‌گذاران ایران از دیگر محورهای مذاکرات مقام‌های بلندپایه دو کشور در این دیدار و مذاکرات بود.

در این دیدار، دو طرف خواستار تشکیل کمیته‌های فنی برای اجرایی‌سازی تفاهم‌نامه منعقدشده بین ایران و عمان شدند و بر تشکیل سریعتر این کمیته‌ها تاکید کردند.