۰ نفر

بسیاری شفافیت را با بی آبرو کردن انسان اشتباه گرفته‌اند

ربیعی: به امنیت اخلاقی بیش از هر زمانی نیاز داریم

۱۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۱۵
کد خبر: 156260
ربیعی: به امنیت اخلاقی بیش از هر زمانی نیاز داریم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر این که به سه نوع امنیت روانی، اجتماعی و اخلاقی نیازمندیم، گفت: بسیاری شفافیت را با بی آبرو کردن انسان ها اشتباه گرفته اند، امروز به امنیت اخلاقی بیش از هر زمانی نیاز داریم.

علی ربیعی صبح امروز - شنبه - در همایش ملی اطلاعات و مردم که در مرکز همایش های بین المللی صدا وسیما برگزار شد، افزود:مسائل خصوصی افراد را به عرصه اجتماعی کشاندن، خلاف امنیت اخلاقی است، همه باید در کنار هم و با احساس امنیت زندگی کنند.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی تصریح کرد: بیایید کمک کنیم تا جامعه و مردم بیش از همیشه به هم تکیه کنند و هوای همدیگر را تنگ نکنیم.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش مردمی کردن اطلاعات را یکی از کارهای مترقی انقلاب دانست و گفت: این اقدام برخلاف روش های سنتی رایج سازمان های اطلاعاتی دنیا بود و آنها با این موضوع بیگانه بودند.این که مردم با اعتقاد اطلاعات بدهند در هیچ جا سابقه نداشت چرا که مردم دستاوردی داشتند و آن را در خطر می دیدند که باعث می شد با دستگاه اطلاعاتی همکاری کنند.

ربیعی تصریح کرد: این اقدام کارکرد ویژه ای بود که فقط در جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت و مفهوم اطلاعات بیست میلیونی را بنیانگزار کبیر انقلاب اسلامی به کار گرفتند.

وی رابطه مردم با اطلاعات را با اهمیت دانست و اظهارداشت: ارتباط مردم با اطلاعات می تواند ما را در مواجه با تهدیدها یاری دهد و تا با تولید علم بتوانیم در مقابل نوع جدید ناامنی ایستادگی کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به برنامه هایی که از شبکه های فارسی زبان خارج از ایران پخش می شود،اشاره کرد و گفت: آنها تلاش دارند با القاء برخی از ارزش ها و فرهنگ را تغییر داده و محرمات را رواج دهند.

ربیعی با یادآوری جنبه دیگر اطلاعات و مردم اظهارداشت: این ارتباط کمک می کند تا تهدید را به درستی درک و مشاهده کنیم و آنچه را که تهدید نیست، تهدید تلقی نکنیم.

وی تاکید کرد همراهی مردم کمک می کند تا تهدیدها گسترش نیابد و هر موضوعی را در ساحت خود ببینیم.

** اطلاعات جایی برای شنیدن صدای همه

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در دنیای امروز تهدیدها، کنشگر و عامل مشخصی ندارند، جنس آنها به گونه ای است که با فرآیندها ارتباط دارد که می توان در رابطه مردم با اطلاعات با آنان مقابله کرد.

ربیعی با بیان این که اطلاعات جایی برای شنیدن صدای همه است، یادآور شد: در جامعه ای که صدایی در آن شنیده نشود، ناامن خواهد بود و اگر جامعه اطلاعاتی پیشگام شنیدن صدای مردم شود جامعه به سمت آرامش حرکت می کند.

وی یادآور شد: برای فعالیت اطلاعاتی نیازمند همه علوم همچون علوم سیاسی، ارتباطات، انسان شناسی، تجارت و بنگاه داری هستیم، ظرفیت دستگاه های اطلاعاتی می طلبد که با جامعه نخبگان و دانشگاه ارتباط داشته باشند.

همایش ملی اطلاعات و مردم صبح امروز با حضور شخصیت های علمی، دانشگاهی و پژوهشی در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما گشایش یافت.

در این همایش بیش از 350 مقاله انتخاب شده که در 11 کمیسیون علمی و تخصصی ارائه می شود.