۰ نفر

هدف ربیعی از سفر به مکزیک

ربیعی بازدید مکزیکی‌ها را پس می‌دهد

۲۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۳:۳۵
کد خبر: 152176
ربیعی بازدید مکزیکی‌ها را پس می‌دهد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار است فردا سه‌شنبه عازم مکزیک شود. سفری که دستاوردهای قابل توجهی را برای وزارت کار دو کشور به ارمغان خواهد داشت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، علی ربیعی به دعوت آلفونسو ناوارته پریدا - وزیر کار و رفاه اجتماعی مکزیک - و در راس هیاتی ۲۶ مهر ماه به این کشور سفر می‌کند.

دیدار با وزیر انرژی، وزیر دارایی و اعتبار عمومی و رییس سازمان تامین اجتماعی مکزیک در برنامه سفر وزیر کار پیش بینی شده است.

در این سفر چهار روزه ربیعی از مرکز نمونه وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی مکزیک نیز دیدار خواهد کرد.

وزارت کار ایران و مکزیک یک پروژه همکاری مشترک را در حوزه روابط کار و حمایت‌های اجتماعی دنبال می‌کنند و قرار است برنامه اجرایی این همکاری در این سفر به امضای دو وزیر برسد.

سال گذشته آلفونسو ناوارته پریدا به دعوت ربیعی در رأس هیاتی ۶ نفره از ۱۶ تا ۱۷ شهریور به ایران آمده بود. او بلندپایه‌ترین مقام مکزیکی است که در آن سفر با بیژن نامدار زنگنه - وزیر نفت - و علی طیب نیا - وزیر امور اقتصادی و دارایی - دیدار و گفت وگو کرد. برنامه دیدار با مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و بازدید از بیمارستان تخصصی میلاد نیز از برنامه‌های سفر وزیر کار مکزیک بود.

مکزیک یازدهمین اقتصاد بزرگ جهان است که در حال حاضر بیش از ۱۲۰ میلیون نفر جمعیت دارد.

بسیاری از شرکت‌های آمریکایی به دلیل هزینه پایین نیروی کار به تأسیس کارخانه در مکزیک تشویق شدند که نتیجه آن، رشد خارق‌العاده اقتصاد مکزیک بود.

۴۵ میلیون و ۳۸۰ هزار نفر نیروی کار این کشور را تشکیل می‌دهند و بر اساس آمار سال ۲۰۱۳ نرخ بیکاری آن ۴.۹ درصد بوده است.

ارزش صادرات جمهوری اسلامی ایران به مکزیک در پنج ماهه امسال به ۱۰ میلیون و ۶۹۷ هزار دلار  و ارزش واردات از آن کشور به ۲۰۰ هزار دلار می‌رسد.

ایران و مکزیک دو عضو اصلی سازمان بین الملی کار (ILO) هستند و زمینه‌های زیادی برای پیشبرد اهداف کشورهای در حال توسعه در این سازمان دارند.