۰ نفر

آخوندی:راه‌آهن تهران - همدان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

۱۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۴۴
کد خبر: 150204
آخوندی:راه‌آهن تهران - همدان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

وزیر راه و شهرسازی از افزایش دو پرواز جدید به پروازهای فرودگاه سنندج از آبان سال جاری خبر داد و اعلام کرد: راه آهن تهران - همدان سال آینده به بهره برداری می‌رسد و در فاز بعدی نسبت به تکمیل راه آهن سنندج - همدان هم اقدام خواهیم کرد.

 عباس آخوندی، امروز - پنج شنبه - در مراسم افتتاح پروژه‌های راهسازی استان کردستان، به کریدور شمال جنوب که در منطقه غرب کشور واقع شده اشاره و اظهار کرد: کشور به ۱۰ راه ارتباطی تقسیم شده است که کریدور شمال به جنوب در غرب کشور به کریدور شماره ۱۰ است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با اشاره به اینکه این کریدور مرز بازرگان را به بندر امام خمینی (ره) متصل می‌کند، افزود: اتمام این کریدور در بخش حمل و نقل در سطح ملی و بین المللی بر روی کشور ما تاثبرگذار است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه تکمیل این کریدور در اولویت وزارت راه قرار دارد، عنوان کرد: با توجه به اینکه اعتبارات دولتی محدود است مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی نیز برای اتمام این کریدور امری ضروری است.

وی وجود ۱۰ پایانه مرزی را در محدوده کریدور مذکور امری مهم دانست و گفت: بهره برداری از این کریدور در تسهیل تجارت مرزی کشورمان و توسعه مناطق متصل به آن بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

آخوندی در ادامه سخنان خود به شرایط خاص منطقه جغرافیایی زاگرس اشاره و عنوان کرد: با توجه به اینکه منطقه زاگرس بیشتر کوهپایه‌ای است، ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل و راهسازی در آن نیازمند هزینه بسیاری است که در تلاش هستیم علاوه بر تخصیص اعتبارات ویژه به این حوزه، از ظرفیت‌های بخش خصوصی نیز استفاده کنیم.